første platespiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er fornuftig Denonsmurf, kjedelig å angre seg kjapt etter kjøp.
    Personlig mener jeg at skal du kjøpe ny platespiller er det lurt å legge litt penger i det først som sist, eller heller vente litt.

Hilsen fra vinylentusialst med nyinnkjøpt cd-spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter litt tenking,har jeg bestemt å gå for en project rpm-1 8)

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Denonsmurf
    Det tror jeg du blir fornøyd med. Har fått masse god kritikk og det er flere her på forumet som er fornøyd med sitt eksemplar:-D

Du må komme med en tilbakemelding når du har fått spilleren i hus.

Newcomer Skogslik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SKal selv kjøpe denne platespillern om noen uker
    proj-ect rpm-1

Bra og høre folk er fornøyd med den!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Det tror jeg du blir fornøyd med. Har fått masse god kritikk og det er flere her på forumet som er fornøyd med sitt eksemplar:-D

Du må komme med en tilbakemelding når du har fått spilleren i hus.
    jeg kommer med tilbakemeldinger når den er i hus

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hordan har så dette gått???

Jeg tenkte å følge opp denne tråden siden jeg er interessert i dette akkurat nå. Og siden mye allerede er besvart kan jeg jo fortsett spørsmål istedenfor å starte ny tråd. Da samles jo informasjonen og båndbredde og jadda jadda...

Har forresten selv fått en Denon DP29f i hus. (Dama fikk den i bursdagsgave for 18mnd siden, men plassmangel har gjort at den ble stående såpass lenge før montasje.)
    -Dette var en kjempeopplevelse da jeg i denne .m3u-tidsalderen nesten hadde glemt hvor koselig platelytting egentlig kan være. (Hadde nærmest sluttet å spille musikk, og spillelistmonsteret ble stort sett forsøkt kontrollert av kjæresten, med meg som zombielytter.) Takk og lov, dette forsant litt etter kabeloppgradering og dvd soiller oppgradering, men fullstendig vekket ble jeg først når Black Sabbath spilte Black Sabbath for meg fra en gammel plate jeg hadde liggende. Anlegget er ganske beskjedent, meed vinylsnurreren fra Denon, NAD t754 og 2stk B&W DM603-S3.
    -Nå har jeg lekt litt med anlegget og funnet ut små justeringer jeg vil gjøre, men lurer på om det vil være til særlig nytte, eller om jeg heller skal spare og gjøre noen større løft litt senere.

OBS! Jeg venter ikke at alt blir besvart av en enkelt person. Men kom gjerne med tips om du har førstehåndserfaringer med emnet.

Første spørsmålsras blir da ang platespiller oppgradering:

• RIAA
      Jeg har en Pro-Ject PhonoBox 2 usb som er uåpnet.
      -Er denne verdt å ta i bruk istedenfor den innebygde i DP29f?
      -Vil denne Pro-Ject Phonoboxen duge til gode spillere (SL1210mk2-5, Pro-Ject RPM5, Debut Espirit3, etc.) også?
    • Spiller
      Hvilken vil være beste kjøp? Og hvorfor det?

Har snakket med selgere av 2-3 brukte spillere og sett på flere nye. Derfor ønsker jeg hjelp til verdivurdering og evt. tips om justeringer o.l.

-Technics SL-1210 MkII
      Brukt av DJ for ca.1 år siden uten problemer. Trenger minst ny pickup.
      Pris: 3000,-
      -Har også tilbud på 2år gammel NAD c555.
      Pris: 2100,- (m/NAD pp2 RIAA-trinn: 2500,- -da kan jeg bytte inn ProJect Phonoboxen, eller er det fjernt?)
      -Lenco L-75 m/Shure75 -Trenger ny reim og kan ha godt av ny arm + pickup ifølge selgeren.
      Pris: 1500,-
      -Har også diverse nye i sikte som kanskje er gode alternativer dersom de kommer fiks ferdige uten at jeg må kjøpe deler og service: Rega P2 eller P3, Pro-Ject Debut III eller spare til RPM5)

Vil egentlig spiller i klassen 2500-6.000 gi merkbar oppgradering fra DP29f?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke nevnte riaa-trinn meg min tro er at dersom du ikke har behov eller ønske om USB-utgang så invester heller i et tradisjonelt riaa-trinn. RPM-5 tipper jeg fortjener bedre riaa enn den du nevner.

Project sin Tubebox fungerer ok. Drøy heller litt med riaa-trinn og kjøp noe som spiller ok når du først skal handle.

Så forresten det lå en Project Perspective på Hifisentralen, bra spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ProJext perspective?

Det skal jeg undersøke.

Tenker at jeg heller kan laste det jeg absolutt vil ha på digitalt medium og kanskje heller gå for tubebox eler en liten bellari ja.

Takker for innspill.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne selv.Flott spiller med ok Pick-up som gjengir all musikk på en overbevisende god måte til prisen.Musikalsk til tusen.Blir spennende å lese dine inntrykk.

Ps!Husk og ikke kjøp for billig Riaa-trinn.Her skjer det viktige ting som avgjør mye angående hvor bra det vil låte.sjekk bruktbørsen.Der er det mye bra til gode priser.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er det forskjeller på de riaaene? eller er de helt like?

Ja det en god del forskjell der.
    Om du ikke har tenkt eller vil bruke allverden så anbefaler jeg Cambridge 640P.Det er en god Riaa til prisen.Eller som jeg nevnte over,sjekk bruktbørsen på hifisentralen.Der kan du finne mye bra til meget gode priser.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Project Tubebox som BanjoArne har er en god riaa til prisen. Ken har kvaliteter jeg mener gjør den aktuell som samarbeidspartner også for spillere bedre enn RPM1.

Jeg hadde en Tubebox på lån en periode jeg var i påvente av nytt riaatrinn og syntes den gjorde en meget anstendig jobb. Med standard rør kan den være noe befengt med støy, men du kommer neppe til å bruke en low-output MC på den spilleren du har likevel, og da er det ikke noe praktisk problem. Jeg løste problemet ved å bruke en ekstern trafo (grunnet low-output mc).

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toledotulling
    Jeg har en Pro-Ject PhonoBox 2 usb som er uåpnet.
    -Er denne verdt å ta i bruk istedenfor den innebygde i DP29f?
    -Vil denne Pro-Ject Phonoboxen duge til gode spillere (SL1210mk2-5, Pro-Ject RPM5, Debut Espirit3, etc.) også?
    [*]Spiller
    Hvilken vil være beste kjøp? Og hvorfor det?

Har snakket med selgere av 2-3 brukte spillere og sett på flere nye. Derfor ønsker jeg hjelp til verdivurdering og evt. tips om justeringer o.l.

-Technics SL-1210 MkII
    Brukt av DJ for ca.1 år siden uten problemer. Trenger minst ny pickup.
    Pris: 3000,-
    -Har også tilbud på 2år gammel NAD c555.
    Pris: 2100,- (m/NAD pp2 RIAA-trinn: 2500,- -da kan jeg bytte inn ProJect Phonoboxen, eller er det fjernt?)

-Lenco L-75 m/Shure75 -Trenger ny reim og kan ha godt av ny arm + pickup ifølge selgeren.
    Pris: 1500,-
    -Har også diverse nye i sikte som kanskje er gode alternativer dersom de kommer fiks ferdige uten at jeg må kjøpe deler og service: Rega P2 eller P3, Pro-Ject Debut III eller spare til RPM5)[/LIST]

Vil egentlig spiller i klassen 2500-6.000 gi merkbar oppgradering fra DP29f?
    Styr unna NAD'en, iallefall PP2 riaa-trinnet, som er ett sorgens kapittel når det kommer til lydformidling. C555 er en helt grei spiller (Rega P2-kopi/laget av Rega for NAD), men Goldring Electra pick-up'en bør evt byttes med noe bedre.
    Technics SL-1210 MkII er en kjempe god DJ-spiller, men noen hifi-spillere er den ikke.

Jeg hadde nok handlet nytt. Da får du garanti og kjøpslov med på kjøpet, + gleden av å pakke nytt utstyr ut av esken

Tror nok du vil merke en forbedring med de fleste du nevner i forhold til DP29f. Jeg personlig er utrolig fornøyd med min Pro-ject RPM 5, så dette blir min anbefaling.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd!

Har endret endel siden siste melding.

Byttet Phono Box II USB inn og la imellom noen tusen så jeg fikk en Tube Box SE II istedenfor. (Dette for å følge opp andre justeringer som nevnt nedenunder.)

Etter litt snoking og lesing ble jeg oppmerksom på fleksibiliteten til Rega og kjøpte en eldre Planar 3 med RB300 tonearm. (Denne har endestykke av metall og motvekt en er av den kompakte tungsten varienten.)

Satt dessverre en litt sliten Grado Prestige Black på armen og den fanger opp motor dur jo lenger inn i plata -og nærmere motoren- man kommer.

Betalte 2.600,- og ble opplyst om at det var en dyrere pick-up enn hva det egentlig var. Men ar uansett fornøyd.

Har nettopp satt på ny Ortofon 2M Blue, og i switchen sjekket jeg Gradoen i 30x lupe. Den diamanten var liten og så avrundet ut (kanskje t.o.m. skjevt slitt eller veldig skitten.)

2M Blue låt meget bedre med det samme, men må justere litt slik at det blir jevn lyd i begge kanaler.

Da både pickup og RIAA er nytt, samt at jeg nylig har bi-ampet flere kanaler på forsterkeren min og tilkoblet høyttalerne med bi-wiring vil jeg nok trenge litt innkjøring, men allered føles alt noe bedre. (Verdt de få tusenlappen jeg har lagt til i det minste.)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •