problemer med dunking og ulyder ved lp spilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med dunking og ulyder ved lp spilling

hei.
    nå har jeg hatt lp spiller i noen år nå men har altid hatt samme problemet.

vanskelig og forklare men virker som spilleren er superfølsom mot dunking i stereo benken som spilleren står på \ spasere rolig forbi på gulvet og slikt noe.

bare jeg dunker så vidt på borde som spilleren står på med fingen så dunker det i høytalerne og jeg ser subbene dunker fram og til bake. vilt. akkurat som di nesten bunner seg. dunker ukontrollert fram og til bake akkurat i det jeg dunker.

dette har vert på begge mine spillere.

en goldring GR1.2 som jeg kjøpte ny, den var helt lik.
    en jeg har nå er en phillips HIFI AF-829 full automatic
    denne er hakke mer utstyr på. kan stille stiftetrykk \ vekt på armen , spherical \ eleptical anti scating , vinjustere pitch pluss og minus
    men fortsatt må jeg gå lett på foten og liste meg forbi spilleren når jeg spiller mine god plater. ville bare høre om dette gjalt alle spilleren eller er det bare meg ?
    stiftene her helt nye på begge spilleren.
    forsterker er HK 970 stereo og CV-dc15 uten at det skulle ha noe med saken og gjøre.

noen som har noen tips her ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skipper stiften pga vibrasjon i gulv/benk/spiller, eller er det snakk om mikrofoni ?

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ville prøvd å få tak i en vegghylle og fått spilleren opp på den.
    Et eksempel kan jo være:
    Audio Magic SW-50 og SW-63 vegghyller for platespiller, cd-spiller og andre komponenter

Newcomer Authon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dunking

platespiller på treunderlag er som regel ikke noe bra ide...en løsning kan være å legge en fin steinhylle under, gjene 10 kg og mere..helst tykk.

det er en lettvint løsning iallfall som hjelper.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Lotion
    Jeg tror jeg ville prøvd å få tak i en vegghylle og fått spilleren opp på den.
    Et eksempel kan jo være:
    Audio Magic SW-50 og SW-63 vegghyller for platespiller, cd-spiller og andre komponenter
    Enig med DU:-D ..vegghylle er tingen i dette tilfellet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Authon
    platespiller på treunderlag er som regel ikke noe bra ide...en løsning kan være å legge en fin steinhylle under, gjene 10 kg og mere..helst tykk.

det er en lettvint løsning iallfall som hjelper.

1) Mener du utsagnet har generell holdbarhet? Selv har jeg eksperimentert med ulike underlag av tre og stein på flere spillere, gjennomgående har de alle spilt bedre på tre enn på stein. Jeg sier ikke at dette gjelder for alle spillere, men der hvor jeg har testet har steinen gitt en overdreven fokus på transienter og konturer, dette på bekostning av klang, fylde og naturlig kropp. Det har ikke resultert i bedre lyd totalt sett, og tro meg, det var en skuffelse etter å ha investert tusenvis av kroner i stein, til ingen nytte.

2) Når det er nevnt har jeg hatt vegghyllen fra Audio Magic og den er utmerket om man har gulv som gir etter.

2) Hva menes med mikrofoni i forbindelse med vinyl? Tenker du på at pickupen fanger opp støy? Mikrofoni har jeg tidligere bare hørt om i forbindelse med rør.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.
    utrolig irriterende dette problemet her.. passer dårlig med hylle til spilleren fremme ved stereo benken selv om den hylla var genial.
    men det skulle vell være mulig og høre lp uten og motte investere i dyre hyller eller "føtter" til benk eller spiller.

dette problemet har jeg hatt her jeg bor nå og der jeg bodde før..

stifte trykk, kan det ha noe med dette og gjør ? og hva er den dreie skiven som det står anti skating, eleptical og spherical ? hva skal den stå på ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å skjerme spilleren for vibrasjoner utenifra vil alltid være ønskelig. Men, det finnes en mengde spillere der ute som takler dette helt ypperlig, hvor man kan hoppe på gulvet så spilleren gynger uten at det skaper avsporing.

Stiftetrykket vil selvsagt påvirke forholdet i noen grad, men du skal ikke løse det ene problemet ved i innføre et annet. For høyt stiftetrykk er ikke bra for platen, ikke bra for pickup, ei heller for lyden. Løs problemet der problemet er - avskjerming av spiller fra vibrasjon, eller en spiller som løser dette i form av vibrasjonskontroll/imunitet.

Litt fleipet sagt, hvorfor skal du ha det lettere enn oss andre?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heeh jo du sier noe der.
    ville vell først og fremst avbekrefte at det ikke er jeg den eneste her som har \ hatt det problemet.
    da blir det og få tak i en hylle eller lignende og henge på veggen rett over der spilleren står på stereo benken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •