Problem med Cueing lever / Heis....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Cueing lever / Heis....

Hei !
    Har en silicon type cueing lever som ikke vil bli stående oppe. Hva kan være problemet ? For mye/for lite olje Grease ?

Hva slags viskositet pleier dette å ha ? Vazelin eller maskin-olje ?

Trenger tips mht dett, evt en link der vedlikehold/problemer /løsninger belyses.

mvh:
    Stian

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boogie-Stian
    Hei !
    Har en silicon type cueing lever som ikke vil bli stående oppe. Hva kan være problemet ? For mye/for lite olje Grease ?

Hva slags viskositet pleier dette å ha ? Vazelin eller maskin-olje ?

Trenger tips mht dett, evt en link der vedlikehold/problemer /løsninger belyses.

mvh:
    Stian
    Hva med en link til produktet ditt? Har du lest eller søkt etter en bruksanvisning eller vedlikeholdsmanual?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Olje-grease eller oljegris?

Hva betyr cuing lever?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !
    Ja... noen ganger har man lest for mye engelsk, og et eventuelt norsk begrep blir umulig å komme opp med..

Jeg har funnet en Sony TTS-3000 med PAU-237 arm . Fantastisk spiller ! Jeg har funnet alle tilgjengelige papirer på Vinylengine, og justert etter alle kunstens regler.

Problemet var imidlertid at Det som på engelsk kalles "Cueing lever", dvs heisen/hydraulikken som løfter/senker armen ikke fungerte som den skulle. Jeg lurte på hva jeg kunne bruke som evt. alternativ til silikonet som tilbys for formålet i ulike nettbutikker. Jeg har imidlertid en kone som jobber hos en urmaker, og de hadde denne typen silikon (gikk jeg ut ifra...).

Jeg har stilt spørsmål både generelt og knyttet opp mot modell på ulike fora uten å få respons i det hele tatt bortsett fra i denne tråden. Jeg tok til slutt sjansen på å montere løs armen og demontere sylinderen. Jeg demonterte den og satte den sammen igjen med ny silikon, og det løste problemet :-D

Nå er armen montert igjen og fungerer som den skal.

Sony PUA-237 Owners Manual, Service Manual, Schematics, Free Download | Vinyl Engine
    Sony TTS-3000 Owners Manual, Service Manual, Schematics, Free Download | Vinyl Engine
    Sony TTS-3000 on TVK

Mvh:
    Stian

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boogie-Stian
    Hei !
    Ja... noen ganger har man lest for mye engelsk, og et eventuelt norsk begrep blir umulig å komme opp med..

Jeg har funnet en Sony TTS-3000 med PAU-237 arm . Fantastisk spiller ! Jeg har funnet alle tilgjengelige papirer på Vinylengine, og justert etter alle kunstens regler.

Problemet var imidlertid at Det som på engelsk kalles "Cueing lever", dvs heisen/hydraulikken som løfter/senker armen ikke fungerte som den skulle. Jeg lurte på hva jeg kunne bruke som evt. alternativ til silikonet som tilbys for formålet i ulike nettbutikker. Jeg har imidlertid en kone som jobber hos en urmaker, og de hadde denne typen silikon (gikk jeg ut ifra...).

Jeg har stilt spørsmål både generelt og knyttet opp mot modell på ulike fora uten å få respons i det hele tatt bortsett fra i denne tråden. Jeg tok til slutt sjansen på å montere løs armen og demontere sylinderen. Jeg demonterte den og satte den sammen igjen med ny silikon, og det løste problemet :-D

Nå er armen montert igjen og fungerer som den skal.

Sony PUA-237 Owners Manual, Service Manual, Schematics, Free Download | Vinyl Engine
    Sony TTS-3000 Owners Manual, Service Manual, Schematics, Free Download | Vinyl Engine
    Sony TTS-3000 on TVK

Mvh:
    Stian
    Flott at det ordnet seg da, brukte du silikonbasert grease eller -olje (eventuelt hvilken viskositet)?
    Kjekt å vite for fremtiden, hvis lignende problemstilling skulle dukke opp igjen ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg manglet silikon til armheveren jeg hadde på min tidligere Mørch DP-6. Da kjøpt jeg dette fra forhandler. Kom med sprøyte og var grei å få på plass. Kjenner ikke viskositeten. Det kostet uansett omtrent ikke noe.

Akkurat i denne settingen er det vel ikke så mye som kan gå galt bortsett fra at armen senker for fort eller ikke i det hele tatt. Vær mer varsom med lagerolje og olje/silikon for demping (som jeg også hadde på Mørch).

Flott at det ordnet seg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •