Skal kjøpe Vinylspiller, trenger tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Skogslik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe Vinylspiller, trenger tips

Da har eg tenkt og skaffe meg en vinylspiller, eller platespiller som det heter.

Trenger da tips til en som er enkel og bruke ( har ingen erfaring med slike fra før) og som ikkje koster så alt for mye. Tenker maks 1500kr

Tar imot alle tips

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/vinyl/

Du får ikke mye for 1500,- egentlig, men du kan være heldig på bruktmarkedet, ikke kjøp den første den bedste jalla spiller du kommer over dog...
    Veldig gode spillere fra 80 tallet kan du være heldig å finde som velholdte, da trenger du kanskje bare ny pickup. Kenwood, Denon, Luxman og Dual sine mellomklasse modeller fra den tiden er veldig gode, men, de gode koster litt mer....
    Ellers kjøp en ny Project og oppgrader pickuppen.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet til riktig kategori.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogslik
    Da har eg tenkt og skaffe meg en vinylspiller, eller platespiller som det heter.

Trenger da tips til en som er enkel og bruke ( har ingen erfaring med slike fra før) og som ikkje koster så alt for mye. Tenker maks 1500kr

Tar imot alle tips
    For 1500 kroner får du ikke rare greiene.Gjerne helautomatisk med en fast pickup som ikke lar seg skifte.Du kan heller ikke justere stifttrykk og antiscating.Dette kan igjen medføre irriterende sporingsfeil.Fordelen med slike platespillere er at de har en innebygget RIIA forsterker,og dette gjør at du kan kople den mot enhver linjeinngang på en forsterker.Feks.aux,video ol.Ellers må du med entusiastplatespillere,som har manuell betejening ha en RIIA inngang på forsterkeren.Desverre er de fleste av dagens stereoforsterkere ikke utstyrt med slike.Ulempen er da at du må betale minimum ca. 2500 kroner for en entusiastplatespiller,ogs å må du i tillegg kjøpe en ekstra forsterker(RIIA) til minimum ca.700 kroner.Fordelen med en entusiastplatespiller er at du kan skifte til en bedre pickup,etter hvert som du får bedre råd.

Det finnes imidlertid alternativer dersom du kan akseptere manuell betjening.Det er diskotekplatespillere,og de er laget for hardhendt bruk,og er hos mange entusiaster ikke godkjent som riktig HIFI,men dette er det heldigvis delte meninger om.Som entusiastplatespillere er det lett å skifte til en bedre pickup,og på de beste og dyreste av variantene av entusiasplatespillere må du ha en egen riia forsterker.Men dette er spillere fra ca 6-7000 kroner og oppover(legendariske Teckniks). I den rimelige enden har du NUmark,Roadstar ol.De har som oftest innebygget riiia inngang,og koster ikke en formue.Eks.vis ca.900 til 1500-1600 kroner. Håpre dette kan være litt til hjelp for deg.

Jeg har en auksjon på en slik rimeleig platespiller på av torget.Se litt på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har en helt ok platespiller til en 1400 kr om du skal ta veien inn i vinyl verden. hvor holdbar og sånt den er vet jeg ikke, da jeg selv ikke har hoppet på vinyl helt enda! :P Men i en start fase er den helt sikker grei nok den er helautomatisk såvidt jeg husker!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •