Hjelp med Rega Planar 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer lehaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med Rega Planar 3

Hei

Har gått til innkjøp av min første skivesnurrer. Valget falt på en Rega Planar 3, som jeg har lest mye fint om. Dukket opp en på finn som jeg har vært å henta i dag. Men, etter at jeg hooket opp spilleren til min DRA-F102, og begynte å fikle litt med den, så ser det ikke ut til at den virker. Spilleren snurrer ikke opp, men hvis jeg gir den litt fart, så går den, men dog ikke med riktig hastighet. Hvis jeg setter stiften nedtil, så går den saktere og saktere helt til den stopper. Tenkte først at det kunne være tempraturen, siden jeg bærte den ute, men etter at den har stått i romtemperatur i noen timer nå, så skjer fortsatt det samme.

Noen tips? Jeg har ikke lyst til å returnere spilleren, men jeg vil jo heller ikke ha en spiller som ikke funker..

//lehaug

Newcomer Authon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rega3

hei...kanskje dumt spm.men har du sjekka at drivreima er på?

Newcomer lehaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Authon
    hei...kanskje dumt spm.men har du sjekka at drivreima er på?
    Ingen spørsmål er dumme, siden dette mer eller mindre er første gang jeg tar i en platespiller, men ja, reima er på. Vet dog ikke om den er slik den skal være. Han jeg kjøpte den av sa at den hadde ikke vært brukt på en stund, så kan jo tenkes at den har blitt tørr og sprø?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta også av glasstallerkenen og sjekk at innertallerkenen går lett rundt. Kan f.eks være senterleiet som er tørt eller at feil olje er brukt av tidligere eier. (Her skal kun brukes olje som har EP (=Extreme pressure) tilsetning, jeg brukte EP90 gearolje til påhenger)

Kan sikkert være vel anvendte penger å sende spilleren på service, og få sjekket at alt er justert som det skal.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Starter motoren hvis du tar av reima da?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer kaajola sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rega

Jeg har faktisk vært ute for at kula som skal ligge i bunnen av senterleiet har manglet. Da gikk platetalerkenen omtrent så trått som beskrevet.

Ta av reima og sjekk at talerkenen roterer lett.

Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sannsynligvis drivremmen som er slakk. Denne er av plast, og plast har begrenset holdbarhet. Etter noen år blir den sprø og vider seg ut. Nye fås kjøpt i butikker som selger Rega-spillere.

Ellers dreier det seg jo om mekanikk, som må renses og smøres med jevne mellomrom. Noen butikker gjør dette gratis -- men med sterkt påtrykk om at du da må kjøpe noe til spilleren. Da er det mest nærliggende en ny pick-up, som også må skiftes regelmessig (ca. 1.500 for Regas originale, om jeg ikke husker helt feil).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •