RPM 5 i Hus #2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RPM 5 i Hus #2

Snart i hus er vel helt korrekt.. bestilt i dag.. takker så mye for en hyggelig prat med Overland her på forumet..

Gleder meg som en unge til og komme hjem og pakke ut detta.. og prøve meg på vinyl for første gang.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått prøvd ut RPM-5 nå? Hva synes du? Fornøyd?

Jeg er iallefall kjempe fornøyd med mitt eksemplar.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simonsen
    prøve meg på vinyl for første gang.
    Gratulerer med flott spiller..

Du har virkelig mykje å sjå fram til Når du først har prøvd deg på vinyl (og fått en god start) så er det vanskelig å stoppe Er avhengighets skapende....:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er greia...

Skulle vært hjemme fra sjøen forrige torsdag.... Den spilleren ligger hjemme hos meg nå (takket Være min kjære fru)... og jeg får ikke kloa i den før i morra...
    Og de snakker om at fangene på Cuba har det ille... hvordan i H***** tror dere jeg har det da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den er på plass.

Da var den på plass og div prøving og feiling er unnagjort...
    Satte på Pink Floyd- The Wall (org 1979 Lp) og fikk et mye bedre lydbile en på CD... Jeg er solgt... i motsetning, låter de samme låtene presentert på CD flatt og kjedelig.

Tror det blir mer kjøp av LP fremover....

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte på Pink Floyd- The Wall (org 1979 Lp) og fikk et mye bedre lydbile en på CD... Jeg er solgt... i motsetning, låter de samme låtene presentert på CD flatt og kjedelig.

Høres bra ut

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men, nå er vel heller ikke CD utgavene av disse like gode som LP'ene heller - de mangler dynamikk.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Velkommen

til vinyl- (og RPM-5) klubben:-D
    En hel ny verden åpnet seg for meg og da jeg begynte med vinyl, og det tok seg opp enda noen hakk da jeg fikk en RPM-5 i hus!
    :-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nevnt det i andre tråder, men synes det er verdt å nevne det her også: Skal man uttale seg om lyden fra cd kontra lp kan det være greit å vite at det er sammenlignbare mastere. Det ble gjort utrolig mye dårlig overføring til cd i dens barndom. Det er rimelig enkelt å demonstrere om man setter seg ned å lytter til duplikater på de ulike formatene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fosse5
    Jeg har nevnt det i andre tråder, men synes det er verdt å nevne det her også: Skal man uttale seg om lyden fra cd kontra lp kan det være greit å vite at det er sammenlignbare mastere. Det ble gjort utrolig mye dårlig overføring til cd i dens barndom. Det er rimelig enkelt å demonstrere om man setter seg ned å lytter til duplikater på de ulike formatene.
    Stiller meg ganske/helt enig i den påstanden ja Fosse5... men Feelgood stemningen min ovenfor Vinyl som jeg nylig har tilegnet meg får du ikke knekt i denne tråden....(Offesiell FEELGOOD tråd for Vinyl).

Fikk foresten Ecoes albumet til Pink Floyd i posten idag 4 LP, har også Cd utgivelsen av samme skiva... så nå får vi se...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri vært ute etter å knekke noen entusiasme for vinyl, da må du ha misforstått. Jeg ønsker bare å komme med litt kunnskap, og opplyse om at tingene ikke alltid er så enkle som først antatt. Jeg spiller selv omtrent 75% vinyl og 25% cd, så hva som ligger hjerte nærmest er det vel liten tvil om. I lange perioder brukte jeg ikke cd overhode.

Echos er en flott boks. Jeg har ikke brukt særlig tid på å sammenligne den med albumutgivelsene, men den er lekker å se på, nesten like fin som Pulse.

Moro at du er så godt fornøyd, hadde en ProJect Perspective en gang i tiden og var lykkelig med den, særlig sammen med Benz Glider L2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke med en skarp tunge jeg siterte deg tidligere Fosse5, skulle kanskje brukt litt Smilys eller noe slikt for og få frem det jeg mente... sliter litt med ordlyden i tekstform..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du var overhode ikke skarp. Jeg ville bare forsikre meg om at ingen trodde jeg var ute etter å dempe vinylentusiasmen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •