Drømmer om Michell Gyrodec...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Drømmer om Michell Gyrodec...

Jeg har for tiden en Pro Ject RPM1, som entusiasten jeg er forelsket jeg meg i Michell GyroDec etter en visning på Oslo Hi´Fi Center denne uken.
    Med tanke på at jeg er ny i vinylens verden er dette i overkant av hva jeg er villig til å investere i en platespiller, dog fremmer jeg for kona at dette er en spiller jeg kan ha glede av i mange år (felles økonomi) :wink: :wink: .

Noen som kan dele erfaringer de har med denne? Evnt hvilken arm og pick up kan du anbefale til en samlet pris av rundt 5000,-

Er den forresten vanskelig å montere?

Noen som har kjennskap til en brukt til salgs?

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janriber
    Jeg har for tiden en Pro Ject RPM1, som entusiasten jeg er forelsket jeg meg i Michell GyroDec etter en visning på Oslo Hi´Fi Center denne uken.
    Med tanke på at jeg er ny i vinylens verden er dette i overkant av hva jeg er villig til å investere i en platespiller, dog fremmer jeg for kona at dette er en spiller jeg kan ha glede av i mange år (felles økonomi) :wink: :wink: .

Noen som kan dele erfaringer de har med denne? Evnt hvilken arm og pick up kan du anbefale til en samlet pris av rundt 5000,-

Er den forresten vanskelig å montere?

Noen som har kjennskap til en brukt til salgs?
    Eg har desverre ikkje peiling på dette GyroDec drivverket. Men vill anbefale deg å legge ut en tråd på hifisentralen isteden for avforum.
    Der finner du ett mykje større miljø for alt som har med platespillere å gjøre.

De som holder til der, har lang "fartstid" i miljøet, og kan garantert hjelpe deg med alle dine spørmål...

Lykke til.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde inntill nylig en Gyro SE (synes den er finere å se på enn Gyrodec) med en SME 309 arm og en Dynavector DV20X (Low) pickup. Det var en fantastisk kombinasjon, utrolig mye rom og en helt fantastisk rytme og timing.
    Hvis du vurderer ett såpass bra drivverk så synes jeg personlig at det blir alt for lite å bruke 5k på både arm og p.u... Men hvis du handler brukt så er det jo ihvertfall mulig å få en Rega RB300 arm og en brukt p.u
    (jeg solgte min DV20X pickup for ca. 2500,-).
    Da har du en spiller som vil spille helt OK, men Gyro drivverket fortjener en bedre arm enn dette så du har mye å gå på på armen.
    En brukt SME 309 arm vil koste ca. 7000-7500,-.

En ting du burde ta med i beregningen er at du må skifte armboard på drivverket alt etter hvilken arm du skal bruke, det koster 7-800,-. Så det kan lønne seg å legge litt mer i en arm med en gang enn å "kaste" bort 7-800,- på et Rega armboard som du må legge i skuffen når du skifter arm senere...

Lykke til!
    :-D

/C

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gyro SE/Gyrodec er gode spillere. Har ikke egen erfaring med Gyro, men hadde en Orbe SE en gang i tiden. Spilleren er ikke vanskelig å sette opp, men for å få den til å spille optimalt bør du bruke litt tid på å justere spilleren slik at den kun beveger seg i vertikalplanet når du gir den et lite dytt.

RB300 er grei arm å starte med, men det bor, som andre har nevnt, mer i spilleren enn man kan dra ut av den med RB300. Mener likevel det kan være en grei start.

Lær deg hvordan du setter opp spilleren, for det kan de ikke på Oslo Hificenter (de satte opp min Orbe og den låt mildt sagt elendig før jeg fikk lært meg dette på egenhånd).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •