Billig og bra pick-up!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig og bra pick-up!

Tenkte få i en billig Pick-up som gir mye for pengene.Lurer på om noen er bekjent med Audio Technica AT95 E,som ser ut til å være et kupp etter å ha lest et sitat fra Fidelity:

http://www.bigdipper.no/info.php?rec...y=0&niceprice=

Blir vel sikkert en slik en...Eller er MC bedre?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den låter helt greit til prisen, har brukt den selv på en nad spiller, ellers så spiller goldring elektra ganske bra til en rimlig pris. bruker du en veldig bra riia kan nok mc bli noe bedre enn mm.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte En Project Tube Box etter at jeg leste en artikkel fra fidelity der de nesten ikke kunne gi den annet enn skryt.Og det at den også er av det behagelige slaget mht lyden den formidler gjorde at jeg tok sjansen.Skal jo være ok den

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Kjøpte En Project Tube Box etter at jeg leste en artikkel fra fidelity der de nesten ikke kunne gi den annet enn skryt.Og det at den også er av det behagelige slaget mht lyden den formidler gjorde at jeg tok sjansen.Skal jo være ok den
    Er du fornøyd? Nettop bestilt meg Tube Box SE II. Har den om ca 14 dager. Klør i fingrene...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En ny Audio Technica AT95 E lyder direkte grovkornet og unyansert i forhold til en vintage Shure M75 (brukt), som har mye finere diamantstift og ikke koster mer.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Tenkte få i en billig Pick-up som gir mye for pengene.Lurer på om noen er bekjent med Audio Technica AT95 E,som ser ut til å være et kupp etter å ha lest et sitat fra Fidelity:

http://www.bigdipper.no/info.php?rec...y=0&niceprice=

Blir vel sikkert en slik en...Eller er MC bedre?
    AT-95 følgte med platespilleren min (Project RPM-5), men den ble raskt byttet ut til fordel for Clearaudio Classics Aurum...

AT-95 var etter min smak alt for unyansert og grov i lyden, men til prisen er den sikkert en helt ok pick-up!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lyst å prøve high output mc kan du prøve Denon DL110, den er ikke direkte billig, men bra.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Har du lyst å prøve high output mc kan du prøve Denon DL110, den er ikke direkte billig, men bra.
    Blir vel egentlig litt feil å anbefale MC-pu'er (selv om trådstarter spør om det er bedre) da disse stiller så mye høyere krav til både utstyr og kunnskap.

På den andre siden så, ja, MC pu'er ER bedre, men dyrere og vanskligere å få bra til:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet fra en Goldring electra pickup til AT pickupen trådstarter omtaler.

Min erfaring var en mye klarere og renere lyd med mer detaljer og større lydbilde. Med andre ord ble lyden mye bedre for min del.
    Pickupen trenger rundt 50 timers innspillingstid før den spiller optimalt, men når den gjør det har jeg ingenting å utsette på den. Med tanke på pris er den et kupp.

Hvis TS er intereseert har jeg også skrevet litt om dette på "min hifi" siden

Den sitter for øvrig på en Nad c555 (kopi av rega p2)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Jeg byttet fra en Goldring electra pickup til AT pickupen trådstarter omtaler.

Min erfaring var en mye klarere og renere lyd med mer detaljer og større lydbilde. Med andre ord ble lyden mye bedre for min del.
    Pickupen trenger rundt 50 timers innspillingstid før den spiller optimalt, men når den gjør det har jeg ingenting å utsette på den. Med tanke på pris er den et kupp.

Hvis TS er intereseert har jeg også skrevet litt om dette på "min hifi" siden

Den sitter for øvrig på en Nad c555 (kopi av rega p2)

Skal jo ikke så mye til for å overgå electra pu'en fra goldring da
    Og for all del, AT-95 er en helt grei pu til prisen...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Blir vel egentlig litt feil å anbefale MC-pu'er (selv om trådstarter spør om det er bedre) da disse stiller så mye høyere krav til både utstyr og kunnskap.

På den andre siden så, ja, MC pu'er ER bedre, men dyrere og vanskligere å få bra til:???:
    Nå snakker vi ikke Koetsu og Lyra jo. Uansett hva jeg har prøvd av MM syntes jeg alltid best om MC, uansett prisklasse. Den siste jeg hadde var denne Needle Doctor 1-800-229-0644, Denon DL-301 MKII Phono Cartridge kjøpt fra Japan til veldig god pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få en pickup til å låte optimalt må man vite at den matcher arm så vel som riaa. Så snakker vi smak og behag, og det gjelder vel MM i like stor grad som MC? Er du ute etter en Lyra og Koetsu (kanskje ikke bokstavlig, men i overført betydning)? Jeg liker både Lyra og Koetsu, men skal man råde noen må man vite hva vedkommende er på utkikk etter.

Hva vil du ha mer av, og hva vil du ha mindre av er vel et godt utgangspunkt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nå snakker vi ikke Koetsu og Lyra jo. Uansett hva jeg har prøvd av MM syntes jeg alltid best om MC, uansett prisklasse. Den siste jeg hadde var denne Needle Doctor 1-800-229-0644, Denon DL-301 MKII Phono Cartridge kjøpt fra Japan til veldig god pris.

Jeg tviler på at trådstarter vi være tjent med en pickup hvis komplianse er 13. Jeg tror, uten å vite, at vekt og stivhet på armen er for lav til fullt ut å dra potensialet ut av denne pickupen (som jeg forresten heller ikke kjenner). Videre tror jeg ikke dette er prisleiet trådstarter har siktet seg inn på.

På generellt grunnlag er jeg derimot enig med deg, jeg foretrekker MC, når det er godt gjort.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne pick-upen har bra lyd, men er kanskje litt dyr?

Pick-up

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MC eller MM? eller AM...?

Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Denne pick-upen har bra lyd, men er kanskje litt dyr?

Pick-up
    Bare lurer på hvilken platespiller og arm du monterer den på? Må vel ha en inni helv****:shock: stor motvekt

Og ikke minst riaa-trinn? Må vel bruke startkabler til å koble det opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan endte dette?