Ny pickup eller platespiller?? HJELP!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny pickup eller platespiller?? HJELP!!

Jeg ønsker "bedre lyd" når jeg spiller mine kjære LP'er.

Jeg har en Thorens TD 190 platespiller med OMB 10 Pickup.
    (Resten av anlegget består av nyere komponenter: Forsterker: NAD CC372 Høyttalere: Dali Ikon 7 CD-spiller: Cambridge Azur 740C og RIAA: NAD PP2.)

Er usikker på om jeg bare skal skifte pickup på Thorens spilleren? Hvilken type bør jeg velga da, som passer til TP-19 armen?
    Vil jeg ha mye å hente på det lydmessig?

eller

må jeg få meg en ny platespiller for å bli fornøydd, har sett på Rega P3 og Cambridge TT50. Eller bør jeg vurdere andre platespillere?

Jeg ønsker å utnytte kvaliteten på de "nye" komponentene, og platespilleren er det svakeste leddet.

Tips tas imot med stor takk:-D

Newcomer SACD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte spiller?

Sitat Opprinnelig postet av kaizerno
    Jeg ønsker "bedre lyd" når jeg spiller mine kjære LP'er.

Jeg har en Thorens TD 190 platespiller med OMB 10 Pickup.
    (Resten av anlegget består av nyere komponenter: Forsterker: NAD CC372 Høyttalere: Dali Ikon 7 CD-spiller: Cambridge Azur 740C og RIAA: NAD PP2.)

Er usikker på om jeg bare skal skifte pickup på Thorens spilleren? Hvilken type bør jeg velga da, som passer til TP-19 armen?
    Vil jeg ha mye å hente på det lydmessig?

eller

må jeg få meg en ny platespiller for å bli fornøydd, har sett på Rega P3 og Cambridge TT50. Eller bør jeg vurdere andre platespillere?

Jeg ønsker å utnytte kvaliteten på de "nye" komponentene, og platespilleren er det svakeste leddet.

Tips tas imot med stor takk:-D
    Hei

En bytter IKKE ut en TD-290 mot P3 eller Cambridge TT50 !!! Da bytter en evt. ut P.U - Klart mest for pengene i lavere prisklasse: Clearaudio Aurum Classic - ca 1000,- tror jeg.

Skal du bytte drivverk og den skal ligge på budsjettet du forespeiler, vil du ikke komme utenom Project 1Xpression. Har selv brukt denne spilleren en stund og her får du Acrylic tallerken, pen lakkert plinth og armrør i carbon. Såvidt jeg husker blir den levert med en AudioTechnica P.U. som i seg selv ikke er noen dårlig nål, men det er masse å hente i spilleren om en oppgraderer AT'n med en Nål i 1000-2000,- skiktet. Utrolig godt bygget spiller som overgår Rega i pris/ytelse.

Newcomer SACD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Riaa

Glemte en ting: Som nevt over ville jeg heller byttet P.U fremfor spillerene du nevner, men så nå at du bruker NADPP2. En RIAA er første elektronikk P.U signalet skal igjennom og med din TD290 og en god nål, så ville jeg sterkt anbefale å legge pengene i en god RIAA, hvis ikke har du lite igjen av oppgraderingen din. En PP2 er ikke en god RIAA. Prøv en Tube RIAA fra Project eller om du spiller mye rock/pop - en Clearaudio RIAA (mest for pængan) - Er min erfaring etter vel 25 år med vinyl som hovedinformasjon :-D

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SACD
    Glemte en ting: Som nevt over ville jeg heller byttet P.U fremfor spillerene du nevner, men så nå at du bruker NADPP2. En RIAA er første elektronikk P.U signalet skal igjennom og med din TD290 og en god nål, så ville jeg sterkt anbefale å legge pengene i en god RIAA, hvis ikke har du lite igjen av oppgraderingen din. En PP2 er ikke en god RIAA. Prøv en Tube RIAA fra Project eller om du spiller mye rock/pop - en Clearaudio RIAA (mest for pængan) - Er min erfaring etter vel 25 år med vinyl som hovedinformasjon :-D

Lykke til
    Da prøver jeg å bytte ut RIAA'en, slik at jeg får igjen for oppdateringen av stylusen til OM40.

Takk for tipset !!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •