Hvilken LP-spiller bør jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken LP-spiller bør jeg kjøpe?

Jeg har funnet fram en del gamle plater fra både store søster og gamlingene.

Også har jeg kjøpt noen på nettet i det siste.

Nå gjenstår bare innkjøp av en god platespiller. Jeg har Phono inngang på min Pioneer VSX-LX60 og et par gode Dali Ikon 6 som front. Så vil jo ha en LP-spiller som står litt i stil til dette da.

Pr. idag har jeg 4 spillere i sikte: er noen av disse noe å satse på?

Rega P1
    DENON DP-300F
    ARGON TT-1
    Project Debut III

Noen som har noen gode anbefalinger?

Newcomer Authon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rega p1 og argon tt-1 er vel ganske lik trur jeg..samme arm,pickupp osv.viss jeg ikke tar helt feil.Har selv en Argon tt-1.helt grei den.

Men har jeg vært deg så villa jeg kjøp brukt istedet.da får du mere igjen for pengene dine.og bedre spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Hvis du føler du får dårlig med svar om vinyl her på avforum, så kan du jo prøve å stille samme spørsmål inne på forumsidene til hifisentralen.no og se om du får bedre respons. ikke ment som reklame, men bare et tips

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har Project Debut III og eg må seie eg er godt fornøgd, klar og fin lyd, enkel og grei. Har ein betre pickup enn Argon sin.

Det som ikkje er so topp er at ein ikkje kan skifte signalkabelen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte meg Debut III i dag

Fulgte bruksanvisningen for oppsettet og montering. Det gikk lekende lett, og nå snurrer og går den fint. Jeg var innom Hifi klubben og hørte på en Denon DP-300F, ba de koble den opp mot et par Dali Ikon 6 siden jeg har det hjemme. Lyden var ikke noe spes. å rope etter. Om det var LP-spilleren eller forsterkeren signalet gikk igjennom vet jeg ikke. Men jeg ble litt skeptisk til kjøp av LP-spiller etter den dagen.

Men suget etter å få snurret alle platene jeg fant hos mor og far etter min søster var for stor til at jeg klarte å dy meg. Så idag besøkte jeg Soundgarden og tok med meg en pianosort Project Debut III.

Ååå, for en nydelig og fyldig lyd jeg fikk her hjemme. Lydbildet ble bare å sikle etter.

Så denne kan jeg iallefall anbefale.

Med mindre jeg skulle hatt spilleren stående lengre ifra forsterkeren, så behøver man ikke bytte signalkabler på denne. De som er integrert er solide med god byggekvalitet og forgylte kontakter.

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høyre!

Har kjøpt ny reciver, Onkyo TX-SR606, og då kan eg kjøre på Pure Direct noko som gjorde lytte opplevelsen enda betre på vinylen

Høyrte på den ny kjøpte Mothership frå Led Zeppelin og det var heilt fantastisk! Held på å spele inn nokon Patos Basic 310 og må seie at dei so longt gir vinyl den lyden den fortjena

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueflame
    Fulgte bruksanvisningen for oppsettet og montering. Det gikk lekende lett, og nå snurrer og går den fint. Jeg var innom Hifi klubben og hørte på en Denon DP-300F, ba de koble den opp mot et par Dali Ikon 6 siden jeg har det hjemme. Lyden var ikke noe spes. å rope etter. Om det var LP-spilleren eller forsterkeren signalet gikk igjennom vet jeg ikke. Men jeg ble litt skeptisk til kjøp av LP-spiller etter den dagen.

Men suget etter å få snurret alle platene jeg fant hos mor og far etter min søster var for stor til at jeg klarte å dy meg. Så idag besøkte jeg Soundgarden og tok med meg en pianosort Project Debut III.

Ååå, for en nydelig og fyldig lyd jeg fikk her hjemme. Lydbildet ble bare å sikle etter.

Så denne kan jeg iallefall anbefale.

Med mindre jeg skulle hatt spilleren stående lengre ifra forsterkeren, så behøver man ikke bytte signalkabler på denne. De som er integrert er solide med god byggekvalitet og forgylte kontakter.
    Har samme vinyl snurrer selv...Utrolig bra saker.
    Men når tiden kommer og du får lyst til å oppgradere litt, så må jeg bare komme med en KJEMPE anbefaling til deg...
    ClearAudio Aurum Classic pick up, og et RIAA trinn fra samme merket.
    Da åpner det seg en helt ny verden for deg... Det gjorde det for meg i går..
    Noe så fantastisk....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

good to know

Ok. takk for anbefalingene :razz:

Ja, er kos med Vinyl snurrer. Er liksom litt sjarm med det å legge på en lp plate.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lykke til med vinyl snurringen..
    Jeg har også oppdaget LP/singlene mine på nytt etter jeg dro dem ut fra boden og kjøpte ny spiller....nostalgi men også godlyd!!

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Morro att dere oppdaget vinyl mediet, har selv en riktig
    versting spiller hjemme til lån Nottingham analog Hyperspace
    vilket ljud! denne må finanseres på en eller annen måte.
    Derfor kommer jeg att selge min Rega P3.24+ TT-psu
    nå. Dette er en glimrende begynner spiller med ett fantastiskt
    vælljud
    Send en meldning om dere er interessert, kommer på Av-Torget snart

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •