Nybegynner på vinyl - gave

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner på vinyl - gave

Hei!

Har tenkt å kjøpe en gave til min pappa da han driver å ordner kino rom i huset og samtidig også stereo. Da tenkte jeg på vinyl spiller. Vet han har mange plater som han ikke får brukt fordi han ikke har en slik spiller... Men jeg har aldri vært borti dette før. Hva er det jeg må se etter og hva må/ burde en platespiller ha? Hva er RIAA for'noe?
    Tenkte ca budsjett 3000,- +/-......... Kom gjerne med forslag til hvilke platespillere her

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    God tanke du har der. For den summen du nevner får du en god entry-spiller, og jeg setter opp et par alternativer her:

Argon TT-1. Kr 2498,-. Inkluderer pick up (enkelt fortalt stift) og har fått god omtale som en god spiller til prisen:

Stereo - Platespiller | Hi-Fi Klubben: ARGON TT-1 Platespiller

Project Debut III. Også en god entry-spiller, også denne leveres ferdig med pick up.

Platespillere | Stereo | Hi-Fi Center Kjeden

RIAA er enkelt forklart en platespillerforsterker. Signalet fra platespilleren trengs å forsterkes, så dersom forsterkeren du har tenkt å bruke ikke inkluderer en innebygget forsterker på platespillerinngangen, må du ha dette i tillegg. Et greit et er:

Tilbehør - Platespiller tilbehør | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 540P RIAA Forforsterker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •