Platerenser..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Platerenser..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Platerenser..

Heisann

Har lest litt rundt på forumet her og fått litt ideer til en platerenser. Foreløpig ser det ut til at en okki nokki fra bigdipper blir det jeg ønsker og gå for, er det noen som har noen kommentarer til hvorfor eller hvorfor ikke? Det at den ikke har støvlokk og støyer under rens er ting jeg ikke ser på som så altfor ille..

En annen ting også, om man spiller av en ny lp og jeg hører en del knitring, bør jeg stoppe og vente til jeg evt får kjøpt platerenser? Eller vil rensern når jeg får meg det kunne klare og rense det bort slik at platen spiller rent og pent?

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet!

Kan ikke uttale meg om Okki nokki, men jeg har en Clearaudio Smart Matrix som fungerer utmerket.
    Den har støvlokk og støyer temmelig mye, men det tror jeg alle platevaskere gjør, det er jo en støvsuger i en forholdsvis liten boks.

Platene blir ihvertfall gullende rene!

Har knitring fra en ny plate, bruk en vanelig platebørste.
    Kontroller stifttrykket, evt antiskating osv.

Noe knitring og spraking har jeg selv etter Matrix'en har jobbet med noen av platene, men de er godt brukte og har ofte de små slitasje skadene som kommer etter mange års bruk.

Spill platene dine du, det ville jeg gjort:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg se litt hva jeg gjør med nevnte album, det er det eneste av de nye som knitrer, på de andre kan jeg ikke høre noe støy på de stille partiene.. Har også noen eldre slitte lp'er som har sett bedre dager og der er det selvfølgelig litt knitring, det plager meg ikke så mye men når jeg får et kliss nytt album og setter det på hadde jeg egentlig hatt litt høyere forventninger enn det jeg fikk..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •