Bra platespiller til moderat pris?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra platespiller til moderat pris?

Har bestemt meg for at min Denon DP-29F er moden for avløsning. Nå er jeg lei av egen-støyen(synes den durer bra, både med og uten intern RIAA tilkoblet) og det å måtte ned på kne for å å få skrudd av greia(hvem kommer på å lage elektronikk uten av/på knapp??!!? Tydeligvis Denon).

Utskiftbar pickup er det heller ikke, kjipt for oss som liker å eksperimentere litt. At den er dritstygg er heller ikke noe noe å stikke under en stol.

Så jeg er ute etter en spiller i 2-3000 kroners klassen, og har i utgangspunktet tenkt på disse:

Pro-Ject Debut III
    Project Debut III | Platespillere | Stereo | Hi-Fi Center Kjeden

Goldring GR-1
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Rega P1
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Noen som har innspill ang. for- og bakdeler med disse, evt. andre gode forslag? Spesielt med tanke på kvalitet(både lyd- og byggkvalitet. Skal overleve Posten og :P)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle er nok forholdsvid trygge valg, er vel også de 3 som "alltid" anbefales i nettopp ditt tilfelle.

Hos meg sto det mellom de samme kandidatene da jeg valgte, og jeg landet på Debut III. Grunnen til dette var hovedsaklig at de to andre ikke var tilgjengelige i øyeblikket jeg bestemte meg for å handle. Dessuten syntes jeg den var penest av de tre, min er i nydelig sort pianolakk. Hva angår lyden må jeg være ærlig å innrømme at jeg ikke hørte allverdens forskjell. Men så er jeg også 100% uten erfaring på vinyl... Kan hvertfall anbefale Bedut, det er en fin spiller.

Ang. pakkingen av spilleren var ikke det noe problem for min del. Sjappa jeg handlet i måtte bestille siden jeg skulle ha pianolakk, og esken ankom hel, alle delene godt innpakket. Brukt samme emballasjen gjennom 3 flyttelass også, ingenting å si på den. Har på en annen side ingen grunn til å tro at de andre skal være dårligere innpakket.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Pro-Ject Debut III bestilt. *glede seg*.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis.

Du blir garantert fornøyd.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Levert på døra i dag. Det lover bra så langt i alle fall.

Har ikke hørt nok til å komme med en "dom" ennå, men den oppleves i alle fall langt mer oppløst enn Denon'en.

(Den låt først helt traspa ut, men så kom jeg på at jeg hadde glemt å sette på motvekta... *rødme*)

Eneste som irriterer meg litt med den så langt er at det kunne godt vært en 33/45-switch(i stedet for å måtte flytte drivreima), men er ikke så ofte jeg hører på 7"ere uansett.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Eneste som irriterer meg litt med den så langt er at det kunne godt vært en 33/45-switch(i stedet for å måtte flytte drivreima), men er ikke så ofte jeg hører på 7"ere uansett.
    Når det gjelder platespillere så er vel "the fiddle factor" en del av moroa? At du må reise deg fra stolen for å bytte spor eller plate. At du må fjerne støv fra overflaten av plata og avmagnetisere den. At du må justere stifttrykk, antiskating og stiftvinkel når du leker med nye pick-up'er. At tingene er så mekaniske.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har ingenting imot å fikle litt. Men helst før man skal bruke spilleren, ikke imens. Så mener fortsatt at det hadde vært bedre med en 33/45 switch, enn å måtte ta av tallerkenen.

Men som sagt, det er stort sett en bagatell.

Er kongefornøyd med Debut'en så langt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo egentlig helt enig. Skal innrømme at jeg nokså ofte hører hele platesida til endes selv om jeg bare hadde tenkt å lytte på et par låter. Fjernkontrollene har ødelagt oss.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •