Rega versus Project

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rega versus Project

Jeg skal kjøpe meg platespiller, og etter å ha lest gjennom dette fora (meget bra forresten) har jeg bestemt meg for å droppe bruktmarkedet og DIY, og gå for en ny en.

Har sett på Project Debut III E (som stopper tallerkenen når plata er ferdig), og hører vel bare gode ting om dette merket. Men Rega P3 er også aktuell.

Det jeg lurer på er hva som skiller disse to, som begge regnes som gode spillere for aspirerende entusiaster. Er forskjellen dobbel så stor, som prisforskjellen indikerer?

For meg er det viktig at plata stopper når den er ferdig, vil ikke slite ut pickupen mer enn nødvendig. Gjør Regaen dette?

Takker for eventuell veiledning.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej,

Regan har inte den finessen. Men den har fördelen
    att det finns mycket eftermarknads prylar för att
    tweaka din skivspelare. Är du förstagångs vinylare
    så råder jag dig starkt att köpa en brukt Rega P2
    eller P3!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis valget står mellom project debut 3 og Rega p3, så er det ikke tvil om at rega sin spiller gir den beste lyden, men siden den spilleren nå koster ca 6000kr uten pick up, og project debut 3 ligger på rundt det halve, så blir det litt urettferdig å sammenligne de to spillerene.

Men projecten har faktisk litt finere utført støvdeksel, og som nevnt mulighet for automatisk stopp når plata er slutt.
    For prisforskjellen mellom regaen og projecten så får du et anstendig RIAA trinn, en grei pick up og evnt ei vegghylle eller en project ground it base plattform som gir et stødig underlag for spilleren.

Regaen er nok mer en entusiastspiller, som vil gi mye bedre lyd enn det projecten kan levere, spesielt hvis du får tak i en bra pickup og et godt RIAA trinn. Den kan du oppgradere videre etterhvert som du har lyst/råd.
    Men prisen blir jo en helt annen sak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •