Wired - Vinyl May Be Final Nail in CD's Coffin

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Isokkelesten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wired - Vinyl May Be Final Nail in CD's Coffin

Vinyl May Be Final Nail in CD's Coffin

"For many of us, and certainly for many of our artists, the vinyl is the true version of the release," said Matador's Patrick Amory. "The size and presence of the artwork, the division into sides, the better sound quality, above all the involvement and work the listener has to put in, all make it the format of choice for people who really care about music."

"Golden-eared audiophiles have long testified to vinyl's warmer, richer sound. And now demand for vinyl is on the rise. Pressing plants that were already at capacity are staying there, while others are cranking out more records than they did last year in order to keep pace with demand. "

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teit artikkel. Wired kan være så hippe og kule de vil, men å hevde at populæriteten til LP formatet nå har vokst så mye at det snart kan konkurere med CD er bare sprøyt.
    Jeg kjenner ingen som har platespiller eller har tatt vare på LPene sine. Jeg kjenner heller ingen som hadde kunnet tenke seg å bytte til et så skjørt og plasskervende format som LP.
    Jeg har hørt high-end cd rigger og high-end LP rigger og kan ikke si meg enig i at LP har bedre lyd enn CD, faktisk så vil jeg hevde at det er lettere og billigere å få tak i en cdspiller som spiller godt enn en LPrigg som spiller godt.

Newcomer Isokkelesten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wired er som kjent noe av det hippeste og kuleste tidsskrift som finnes!

Denne artikkelen er for tiden den mest leste og mest diskuterte artikkelen på nettstedet deres. (Så Vinyl må nesten være litt kult det også)

Jeg er enig i at cd er mye billigere, men jeg synes ikke at cd'er er på høyden lydmessig.

PS. CD'er tåler mye mindre enn LP'er. Vinyl'en er nært sagt evigvarende (varer i hvertfall lenger enn en mannsalder).

mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •