Forlenge kabel til platespiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forlenge kabel til platespiller.

Heisann.
    Jeg fant frem igjen min gamle platespiller i dag. Stor stas!!
    Satte den først oppå cdspilleren for å teste. Fant frem LP'ene og du verden for en varm og fin lyd!
    Men så tenkte jeg (luringen) at jeg skulle sette den litt lenger unna der den står litt bedre. Slik at den ikke er i veien for bikkja og halen hans osv...
    Måtte derfor forlenge kabelen for at den skulle bli lang nok.
    Det er vel greit tenkte jeg og satte igang.
    Fant en gammel og enkel phono forlengeleskabel - den saken var grei.
    Men så var det den jordingkabelen da... Hmmmm. Kanskje jeg bare skal finne frem noen gamle kabelsko fra bilbruk og ganske enkelt forlenge den med en høyttalerkabel? Ja!

huff.

Etter alt var satt sammen satte jeg med ned i sofaen igjen for og kose meg med litt vinyllyd.
    Men duverden så mye støy det ble! Og det virker som om problemet ligger i jordingen! Søren å!! Jeg er jaggu lur!

Noen som har ideer til hva jeg kan gjøre for å få vekk dette? Er det egentlig ikke mulig/lurt og forlenge denne jordingskabelen...?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørtes rart ut, hvis det var skikkelig kontakt i alle lederne. jeg har ikke noe svar på dette, men jeg har lurt på om det går greit å forlenge slike kabler. venter på svar fra vinyl-gutta

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

etter litt mer testing ser det kanskje ikke ut til å være jordingskablene allikevel. Noe usikker men...
    Det kan være den derre phonokabelen jeg brukte til å forlenge signalet med som er problemet. Når jeg flytter kabelen vekk fra metall eller feks subben blir det mindre støy.

Dere VinylGutta som har litt peiling på dette - er det stor fare for å få støy ved å forlenge signalkabelen?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm! Tipper problemet ligger i at du er for nærme,eller ugunstig plassert med kabelen i forhold til høyttalerene dine.En skjøtekabel "blotter" jo vanligvis skjermen(gjelder ikke alle) i skjøten også,og det trenger ikke å bety noe godt når det kommer til jordbrum.Det skal normalt ikke være noe problem å forlenge en jordkabel,men et tips kan jo være å bare jorde plsp i den nærmeste komponenten,i stedet for å gå helt fram til forsterkeren,i tilfelle den skulle befinne seg noe lenger unna...Husk å isolere skjøtene både på signal og jordkabel,så demper du problemet noe,,,vanligvis i alle fall.-Men jordingsbrum er rare greier,og det er ikke bestandig innlysende hvordan den oppfører seg.
    Lykke til !
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Hva bør jeg isolere med...?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlig isolasjonstape burde holde.Skal du gjøre det idiotsikkert kan jo en blyskjerm(fåes på byggevare)legges rundt før du taper,men pass på at den ikke får kontakt med skjermen på signalkabel.-Kanskje en omgang med tape først,så bly,så tape igjen.Tror i midlertid ikke at det skulle være nødvendig med bly.Jeg har brukt det kun i ekstremtilfeller.Dvs eldgamle Garrarder ol.fra førti femti tallet.
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0