Påtaende during ved høg spilling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Påtaende during ved høg spilling?

Jeg har nettop kjøpt Kaizers Orchestra, Maestro på LP nå, og dette er definitivt musikk som frister til en smule uansvarlig volumoppskruing. Problemet er at når jeg når ca -5 på displayet til min Denon AVR 3805 så begynner en svak during i begge høyttalerene som blir høyere og høyere (det virker som om den forsterkes eksponensielt om jeg ikke skrur ned...) Er det bassen som påvirker avlesingen av platen eller?

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok feedback du opplever ja. Hadde samme problemet selv på noen plater.Løsningen for meg ble å sette subsonic filteret på bass EQ'en til 20Hz og 48db/oktav filter.Det løste problemet hos meg,men har fortsatt noen få plater jeg ikke kan spille med sub.Virker som det ligger noe subsonisk grums i rillene.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv et lite problem med litt sånn during på min Denon AVR 3806.. Samtiding som det også ble litt hørbar 'motordur' når den nærma seg -8 på volumet..
    Løste dette selv ved å koble til en ekstern riaa forsterker, og så videre inn i en liten mixer før den går inn i Denon.. Da har jeg samtidig mulighet for å justere volumet eksternt, samt justere nivået til forskjellige frekvenser..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kalles akustisk feedback. Finn bedre underlag til platespilleren, evt bruk en vegghylle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •