dj-spillere som ren avspiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dj-spillere som ren avspiller?

jeg er på utkikk etter en platespiller. har lyst på noe skikkelig når jeg først skaffer meg, men samtidig er ikke dette noe jeg vil bruke mye penger på..
    har kikket litt på bruktmarkedet, og ser at det ligger endel dj-spillere tilsalgs for ikke så mange penger. så er spørsmålet: hvordan er disse til ren avspillig/lytting av musikk i forhold til en "vanlig" spiller?

og ellers, hvis noen har en grei platespiller til salgs for en rimelig penge (absolutt max 2k) så vær snille og si ifra. anbefalinger om valg mottas også med stor takk!

håper på svar!

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke noe om hvordan de er som avspillere, men man kan jo bytte stiften (ikke at jeg vet hvor mye det har å si på lyden) Men såklart vil det fungere da.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, hva er det som er spesielt med dj-stifter? ekstra kraftige og dermed noe redusert lydkvalitet i hifi-bruk eller?

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    ok, hva er det som er spesielt med dj-stifter? ekstra kraftige og dermed noe redusert lydkvalitet i hifi-bruk eller?
    Endelig noe jeg kan uttale meg om. Med ti år som DJ har jeg litt erfaring her.
    "Stiftene" som brukes i dj-sammenheng er som regel laget for god sporing, men for hvermannsen låter de også meget bra, men i hifisammenheng kommer de til kort. Det du dog skal vite er at en god stift til djbruk koster fra 1000 - 2000 kroner ca. I og med at jeg forstår det slik at du ikke trenger maks sporing så trenger du heller ikke legge så mye i stift.

Ser du planlegger å bruke ca 2k på en platespiller. Da skal du styre unna dj-spillerene med mindre du får ett knalltilbud på en technics 1210 av nyere dato, noe jeg tviler litt på. Legg heller dine 2000 i en brukt denon, rega eller nadspiller til hifibruk... Det er mitt råd.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker
    da blir det bruktjakt

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    legg opp en ønskes kjøpt annonse på avtorget... Er garantert mange som har platespillere stående og nesten aldri bruker dem.

Og om du ønsker å se etter djspiller til en rimelig penge kan jeg anbefale en kikk innom endel djforum også.

Lykke til på jakten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to stk Technics 1210 stående. Det er en meget god spiller, Stanton og Ortofon som ofte er i bruk på disse låter helt ok, men som sagt over, ny stift er sikkert greit om du sikter høyt.

Om du velger å gå for en hifi .......tror jeg den koster mer enn spilleren:-D

Mvh Roald

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •