Nettspenning og platespiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nettspenning og platespiller

Lurer på om nokon har erfaring med problemer høg nettspenning vil ha på platespillere og dens motor????

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke.. Har ikke hatt problemer med hastighet jeg iallefall. Regner med at strømforsyning og kortet på motorstyringen har full kontroll så lenge det ikke blir alt for store avvik..

Newcomer kneef sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Molde
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Strømforsyning - hastighetskontroll

Har heller ikke no svar, men tillater meg å søke hjelp for en beslektet problemstilling: Som fornøyd eier av Wilson Benesch "Full Circle" m/Shelter 901 pu, lurer jeg på om det finnes (universelle) strømforsyninger/hastighetskontroll tilgjengelig. Makelig anlagt som jeg er, kunne jeg tenke meg å slippe å skifte reimposisjon hver gang jeg skal spille 45 skiver! Hva med Pro-Ject Speed Box SE, kan den benyttes på andre enn Pro-Jects egne spillere og WB, spesielt. Til orientering: WB`n har ikke ekstern strømforsyning, men er plugga rett på nett (220V). Takknemlig for svar/råd

Newcomer kneef sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Molde
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Får svare meg sjøl... Etter en del research på Nettet, fant jeg til slutt ut at Pro-Ject strømforsyningen/controlleren var kompatibel med vinylspillermotoren min (av merket Papst - en storleverandør av aktuelle motorer). Og hvilken oppgradering! Kan ramse opp alle forbedringene på ymse parametere, men min ultimate "test" er artikulasjon/tekster på vokal/kormusikk. Når jeg får med meg (mer av) "budskapet"/teksten og slipper å gå til evt. teksthefte, så er jeg fornøyd. Det ble nettopp resultatet av å koble til Pro-Ject strømforsyningen!! Makelighetsbonusen ved å slippe å bytte rempososijon ved avspilling av 45 skiver kommer i tillegg; hva som vel kan kalles win-win! Håper dette kan være til nytte for andre, men obs! obs! - pass på at strømforsyningen er kompatibel med platespillermotoren din!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •