Min andre vinylspiller; Rega Planar 3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min andre vinylspiller; Rega Planar 3?

Etter å ha hørt mye vinyl på en minst 20 år gammel middelmådig platespiller har jeg bestemt for å ta steget til en litt dyrere spiller.

Er 17 år så økonomien er det så som så med. Planen er å gå for en brukt spiller da jeg føler jeg får såpass mye mer for pengene her. Har lest endel rundt på dette forumet og hifi sentralen og det virker som Rega Planar 3 er en spiller de fleste anbefaler? Er det andre spillere i denne klassen dere kan anbefale?

Må jeg tenke på noe på hvor gammel spilleren er, eller er kvaliteten den samme uansett om den er 15 eller 2 år?

Har en NAD PP2 RIAA. Bør denne skiftes ut til fordel for en dyrere når jeg skifter spiller?

Takker for svar:-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Rega Planar fant jeg ut at fyller 16 år i disse dager, og den er still going strong for å si det slik.

Lignende spillere er Project sine som er bygget over samme lest.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørs bra ut Du kan med andre ord trygt anbefale denne spilleren? Hvilke Project modeller de mest aktuelle?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se her hvilke modeller som er i handelen nå, regner med at du kan få tak i en del av disse brukt.
    AudioTech

Kan trygt anbefale Rega, har ikke hatt noe tulle med den:-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg bare sitte å vente til en av spillerene dukker opp på bruktmarkedet

Noen som har noen tanker om hvordan min RIAA (NAD PP2) vil fungere sammen med disse spillerene?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt den NADen, men den får mye skryt rundtomkring. Du skal betale endel for å få et bedre trinn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •