Benz pickup

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Benz pickup

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benz pickup

Lurer litt på Benz mc pu high output som de heter,finnes noen til ca 2k som har denne betegnelsen...vil dette være en fullgod/bedre løsning enn mm pu,mht at jeg skal bruke mm rørriia.???

Noen som har erfaring med Benz her inne,jeg er ute etter dynamikk!

Takke for innspill,snart kjøper jeg nok noe som skal forbedre litt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var dette med dynamikk igjen....., du får bedste lyd med en Glider Low Output eller Ace Low.
    Som riaa kan du bruke Era Gold.
    Stereolab - Graham Slee Projects

High Output typene kan du bruke med din nuværende riaa, men disse high output typer spiller ikke like bra som low output modellene.
    Så invester i en skikkelig vinylrigg og du vil oppdage forskjellene...

Ellers, en god pickup guide er her : Alternativ Audio :: Vis Temaet - Pickup kategorisering/handleregister.

Til slutt, vil du prøve en high output pickup på din arm er en Denon DL 110 eller 160 et godt sted å begynne.
    Tilbehør - Platespiller tilbehør | Hi-Fi Klubben

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil ha bedre dynamikk, ville jeg buttet Naden din med et bedre drivverk, for eks en Project RPM5 til 5000. Det er b-b-billig. Og en finfin PU som passer armen.

Les denne: Alternativ Audio :: Vis Temaet - Pickup kategorisering/handleregister.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ixos 76
    Lurer litt på Benz mc pu high output som de heter,finnes noen til ca 2k som har denne betegnelsen...vil dette være en fullgod/bedre løsning enn mm pu,mht at jeg skal bruke mm rørriia.???

Noen som har erfaring med Benz her inne,jeg er ute etter dynamikk!

Takke for innspill,snart kjøper jeg nok noe som skal forbedre litt.
    Har ikke hørt de billigste Benz, men de har kanskje samme lydkarakter som storebrødrene.
    Benz er vel litt mere kjent for sin forføriske, varme klang enn dynamikk.

Hvis du legger på en tusenlapp ( Planetsnapa ) og går for en Dynavector 10X5 så får du en pickup med mer dynamikk.

Ellers er jeg enig Niels Nielsen om å kjøpe deg en Graham Slee riaa.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folks...takker for innspill,sendt mail til Planet snapa..ang.pu

Hvis jeg velger Nottingham interspace med rega rb 250(oppgraderes muliggens på et senere tidspungt) og parrer dette med ovenstående dynavector...er det mulig at denne komboen vil bli mislykket hva dynamikk angår??

Wilson Benech circle er også en tøff spiller,står til 11k hos audioatøren i Horten,men vet ikke om arm da kommer i tillegg??

Ja,hørt projeckt rpm 5,den låter bra,men forelsket meg litt i interspacens flotte finish,men det må bli en bra dynamikk og...Pu er jo uansett noe som kan skiftes ut senere(hva kan vel ikke det??he he)

Det som gjør at valget ikke først faller på rpm 5 er fordi man må løfte skiva for bytte mellom 33/45,det finnes en oppgradering som gjør dette elektronisk,men syntes liksom at det er vakkert og en fin løsning med strikken utenpå skiva.

Projeckt rpm 9 har dette,men strikken løper ikke rett på skiva,og setter dessuten merker i den hvite plasten,noe som ikke er pent etter litt bruk!
    Løs motor(som må stå på kanten av
    racket er heller ikke min favoritt!)

Nottingham interspace har remdrift direkte til et spor i skiva(vandring vil ikke forkomme)
    Motoren sitter i firkantplata,og drives med strikk=ikke løs motor.
    om dette kan ha negativ innvikning på resonanse i forhold til helt løs motor vet ikke jeg...

Til slutt så vet jeg at jeg er ikke den som velger alltid de enkleste løsningene,men til gjengjeld bruker mye tid til å sette meg inn i ting..og det har hatt sine fordeler mht eierglede fler enn en gang....

er det noen som har spillt med komboen ovenstående dynavector på ev nottingham-arm,eller rega rb-250???

Har funnet fine brukte spillere som er dyrere på nettet,til det jeg har tenkt å bruke,men for en gangs skyld tror jeg jegvil kjøpe noe splitter nytt..

Mulig med riaa for mc...men finnes det ikke noe som heter stepup trinn for bruk på mc pu..kan jo droppe rørriia og kjøre rett inn på aux da men..

tar gjerne fler innspill på veien mot kjøpet mitt. mvh E.Saatvedt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så glemte jeg å si...husk at jeg i dag bruker en Nad 533 med goldring elektra pu.....

Så er ejg da ute etter en bedre dynamikk i lydbilde,var innom å tittet litt på rpm 5...billig og fin den og,dog må tallerken løftes når ejg spiller av mine 45 skiver(har en del av dem).....

da går jeg fremdeles i Nottinghamtåka her nå....:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •