vinyl dynamikk...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vinyl dynamikk...

Ønsker meg mer dynamikk i vinylspillinen,og har en Nad 533 nå,med goldring electra pu.
    Dette spiller greit,men jeg spiller bare mer og mer,og syntes jeg mangler en del dynamikk,etter kjøp av ny forsterker her..ble jeg enda mer hekta og er villig til å legge noe mer kroner i denne hobbyen..

Mulighet 1:bytte pu til bedre mm pu(har rør-mm riiatrinn)
    vil dette bedre dynamikken betraktelig på en sånn spiller?
    Kom gjerne med pu anbefalinger...

Mulighet 2..Kjøpe ny/brukt spiller av bedre kvalitet,og selge den jeg har nå.

Noen som kan synse å mene litt,gjerne en pu debatt om hva som spiller mest dynamisk av mm på markedet.

Takker for innspill.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten hvilken som helst pickup er en oppgradering for dig.
    Dynamikk er vanskeligt å forklare, en pickup med 5 mv i output er ikke automatisk mer dynamisk enn en med 2,5 mv, den spiller bare høyere og det lyder imponerende. Ikke la dig lure av dette.
    Dynamikk avhenger av kilden, og en hel del vinyl har elendig lyd, som cd´er har det.
    Med en ny og bedre kvalitets pickup vil du oppleve forskjell, men jeg tror du bør investere i en ny platespiller også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som i den andre tråden,jeg vurderer det ja,naden er rett og slett ikke god nok..men kjøpte den brukt for å teste om dette ar noe for meg,og fikk en ny interesse!!Liker mye 80 talls musikk,og saumfarer bruksjappene i oslo om dagen...
    liker dynamikk,og har coplands cta 402 rørforsterker...liker den godt,men platespillern ble heller dårligere(les lettere å merke dårlig dynamikk)etter at jeg begynte å bruke denne..

titta litt Nottingham...MEN istad så jeg en gang til på rpm 5...er egentlig ganske fin...og langt bedre enn naden(hørt den),og der har jeg kanskje et bedre utgangspungt for å bytte til dyrere pu i forh.til naden??(gidder ikke å kjøpe pu til 3 k til denne spillern altså..

Tenkte på spiller til rundt 12 k,men har også lyst på en ny copland cd 823,og den er ikke akkurat gratis!!,så ved å velge rpm 5,kan jeg ev oppgradere denne etterhvert,jeg må dog leve med et kompromiss med at jeg ikke får den utv.reima mi(les annen tråd om Nottingham drivverk)

Har du noe erfaringer med rpm 5 og om armen er mottakelig for andre pu matcher for fremtiden??Det sitter jeo en carbonarm på denne....

mvh Espen....vinylen snurrer i stua!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •