Hjelp.. venstre kanal faller ut etter noen min. spilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp.. venstre kanal faller ut etter noen min. spilling

Hei

Jeg har noe lite erfaring med platespillere, så jeg håper det er noen her på forumet som har noen erfaringer med samme problemet som meg.

Spilleren som blir brukt er en LUXMAN PD 282, rålekker DD spiller fra slutten av 70-tallet.

Problemet er at venstre kanal er ustabil og kobler seg ut etter noen minutter.

Har hatt andre spillere på anlegget før (og etter) og da er det ingen feil. Jeg har også prøvd å bruke andre forsterkere men samme feilen melder seg på de også.:evil:

Feilsøking:

En måter for å få venstre kanal tilbake har vært å koble/rote rundt med jordingskabelen men dette bare utsetter problemet.

Beveging av signalkabelen (for å se om det er i den feilen ligger) gir ingen forskjell, verken ulyder eller noen forskjell, så jeg tror ikke det er noen feil på den. Kan eventuelt være i koblingen inne i platespilleren

Siden denne spilleren er "stjålet" fra min far så ringte jeg ham og han fortalte at elementet på spilleren var gammelt og dette kanskje kunne være feilen.
    Pickup er OM PRO S

Noen som har hatt lignende erfaringer?
    Er takknemlig for all hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det kan være noe tull med tonearmskabelen,i og med at du får spillt noen minutter,se om pu og arm spiller like langt inn på lp en før trøbbelet begynner,kan jo da ev være brudd i kablen,vet ikke åssen din kabel kommer opp i spillern,bare en tanke dette(forutsatt at kablen går rett oppi armen vel og merke..)

Mvh espen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innlegg

Har sett på tonearmen men det er ikke sammenheng mellom hvor\vinkel på tonearm at bruddet forekommer. Litt dårlig beskrivelse i min første post, men bruddet av venstre kanalen kommer etter litt bruk (forskjellig fra gang til gang) blir borte ved kobling av og på med jording, men forsvinner etter ca ett min. spilling igjen.
    Skal prøve å undersøke kablinga inne i armen, er litt problematisk å komme til dog.

NB: pickup stemmer ikke med bildet, da de er av samme spilleren men funnet på nett
    Vedlegg 19703

Vedlegg 19704

Vedlegg 19705

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel gå an å måle med et mulitmeter?!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •