Fersk i vinylgamet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Fersk i vinylgamet

Hei etter en tid med stereoinnvesteringer,så fristet vinyl,kjøpt en brukt Rega 2 av en på jobben,som er borte på service nå for justering av pu..Denne er spilt 10 timer så som ny)

Kjøpt meg noen plater alt,så gleder meg som en unge til å koble opp her..

Skal kjøre denne sammen med Harmann 970 int forsterker.

Så spør jeg,skal jeg koble signalet via PHONO inngang,eller via AUX med medfølgende riaa som er av typen NAD phono preamp-PP1...

Får vel spillern i morra tipper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RIAA er vel best

Blir vel best å kjøre den inn via AUX med medfølgende riaa...Husk at du kan bare bruke MM pick up på den RIAA du har...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er spillern i hus,selger som jeg jobber sammen med,sa det var Rega,det stemmer ikke,det er en NAD 533,m riaa pp.1 også fra Nad,den er strøken..og snurrer nå!
    Deilig,uvant lyd i forhold til cd formatet jeg har levd med de siste 15 åra,men spilleren spiller fint den,må gi på litt mer vorlum enn med cd da men.

Peiskosen finnes,men svinnende lite av det og.
    Hvis en skal ha bedre lyd ut av dette utstyret på sikt,hva vil oppgradeingene innebære,utstyr pris...

Pu er Goldring elektra(visstnok den originale som fulgte med)Armen er visst lik Rega 2 arm sa han da.)

gøy å ha i stua,bare synet av at det snurrer rundt,får meg til å smile..

Hadde noen spurt meg for et halvt år siden om jeg skullle ha platespiller i hus,hadde jeg svart nei!!!Sånn kan det gå...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snurre snurre...noen som vet om et sted å kjøpe plater av høy kvalitet i Oslo??

Handla noe på rock`n rolls men mye riper i platene,.Kanskje ikke annet å vente nor innspillingene er fra 73......

Noen som har et ord å legge inn ang,pickup og riia som fulgte med til spillern?

Det er noe virklighetsgreier med vinyl.....liksom en nostalgisk føelse,,,overrasket over hvor gøy dette er,litt spraking er det jo...men men.

Newcomer Isokkelesten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte vinylbutikker i Oslo:

Bigdipper har en fantastisk vinyl butikk i Torggata 16, de har også en nettside www.bigdipper.no

I tillegg så trives jeg godt på Ringstrøms antikvariat, der har de både nytt og gammelt.

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ebay

Når det gjelder vinyl plater vil jeg anbefale ebay.....fikk tak i alle LP`r jeg manglet med 70 talls rock som grand funk, mountain, cactus osv for en MEGET billig penge. godt pakket og rask frakt rett på døra.mange seriøse LP selgere fra USA på ebay + at man finner alt man vil ha. Fikk Beck Boggert & Appice live fra japan ,strøken db utgave for 97 kr, måtte sikkert gitt 300 til 500 for den her i norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ac Dc back in black på ebay MED frakt 65 kr på www.bigdipper.no 199 kr UTEN frakt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hittil har jeg funnet mye bra hos råkk&rålls--men både Ringstrøms og big dipper blir besøkt i morra!

Vinyl er jo flott,og jegsyntes lyden er mer dynamisk,mulig det sier mer om cd spillern min enn vinylen,ikke vet jeg,he he...

Dette var en fin opplevelse i denne flotte hobbyen for meg..Hatt vinylrigg i noe integrert søppelrack på slutten av 80 tallet,banna dritten opp og ned,det har gjort at jeg fortsatt husker hva faneskapet het:Nessco........Forferdlige greier..Bursdagspresang fra gamlingene,i beste mening,de er ingen musikkelskere akkurat.

Skal huske på Nesscen når min sønn ber noe å spille av den innkjøpte nymotens musikken han kommer til å digge om 6-7år...for gledens skyld,så blir det vel ikke noe rack på han gitt......(flaks at interessen min overlevde Nesscoen he he))

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Rega P 3,og har hatt det i mange år.Nå har det seg i midlertid slik at jeg er distrè,og da må man krype til korset og innse at man trenger automatikk!Har greid å slite ut alt for mange PUer pga at spilleren har stått og gått i lang tid med stiften på.
    Med et beskjedent budsjett tok jeg rådet fra Dual-menigheten,og skaffet meg en rimelig Dual 1219 fra 1971,med en eldre Shure PU på.Med en ny SAS-nål,spillte denne så utrolig mye bedre enn Regaen at jeg trodde det måtte være løgn!.....Etterhvert har det blitt flere vintage Dualer.701 med direktedrift fra ca 72 ,og den mindre 1225.Sistnevnte spiller ca som Regaen,men er ikke i nærheten like vanskelig å utstyre med riktig PU.Har etterhvert kommet til at budsjettet er best tjent med vintage Shure likevel da.
    Nå er det utrolig mange flotte og gode,nye spillere å velge i,men for å ta feks den gamle 701,så har ikke jeg råd til å kjøpe en ny som spiller opp til denne.Da må jeg opp i 20 000 kr klassen.
    Minuset for de designfrelste er jo at de gamle spillerene ser ut som det de er,dvslatespillere fra 70 tallet...
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å høre om der gamle spillerene. Hadde vært artig å høre en slik gammel Dual oppmot en Raga ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,innom Big dipper i dag,løp over til Tiger rett over gata og tok i stengt dør..stikker innom Tiger igjen til mandagen da jeg skal til byn..Ringstrøms må også besøkes!!

vinyl er meget flott,og gir i allefall meg mer glede enn cd formatet,tenker da på eierglede og se pu tar opp signaler fra en plate som snurrer rundt,enn en plate som forsvinner inn i spillern(om en da ikke er heldig eier av EC spillern med toppmating da CD)..

mye flott på Rock n rolls,spesellt 80talls godis,,Fikk tak i ei plte med de forenede artister(SAMMEN FOR LIVET) er jo en flott klassiker..

Kun gjort ert par drittkjøp med ripete skiver(svei av 20 spenn på ubrukbart),begynner å ta opp skiva å se på rillene heretter,gutta hos R.R er jo kjemekarer,og behjelplige med å finne frem!!

Holder en knapp på Råkk n Råkkls

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Råkk og Rålfs er for dyrt i forhold til hva du får.

Man kan betale 100 kroner for en ganske strøken, men denel brukt plate, og så kan man få den samme plata, ny for 159 på Big Dipper...

Jeg velger da den nye.

Men det finnes jo endel kult til en billig penge.

Platevasker, eller tilgang til en, anbefales.

Newcomer Peterman sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du brude også sjekke Vimle Vinyl, som er en bod midt på Youngstorget. Har kjøpt masse derfra i det siste, og har ikke blitt skuffet en eneste gang. Han priser vanlige plater etter kvalitet, og selger ikke dårlige plater. Har f.eks kjøpt mye Pink Floyd og Genesis i prima kvalitet.

Det er også verdt å gå innom bruktmarkedet som er på Birkelunden hver søndag. Det er ofte seriøse vinylselgere der, med mye bra. Har også funnet privatpersoner som nærmest gir bort knallplater (5,-). Ikke alltid noe å finne der, men verdt å ta turen innom om man bor i nærheten.

Må si meg enig i C. Alshus. R & R har ofte stive priser og forholdet pris / kvalitet henger ikke helt sammen. Har kjøpt flere plater til fullpris (79,-), som det viste seg at hadde hakk og er generelt ikke kan spilles. Har inntrykk at R & R er er litt for store for sitt eget beste. Men for all del, det er en i bunn og grunn en knall butikk, og jeg kommer fremdeles til å handle der... Bare sjekke det jeg kjøper nøye først.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vimle vinyl ei sjappe,eller er det en bodløsning??Høres jo spennende ut,var innom Ringstrøm`s ii dag,og gjorde et varp på ei eric Clapton skive,mend masse golåter på til 10 kr...denne er trolig aldri itdligere spillt,og med meget bra lydkvalitet,,

SKAL INNOM Tiger en dag ......Big dipper hadde ikke mye som passet mitt behov...holder fortsatt en knapp på R&R`s....:-D

Newcomer Peterman sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ixos 76
    Er vimle vinyl ei sjappe,eller er det en bodløsning??Høres jo spennende ut,var innom Ringstrøm`s ii dag,og gjorde et varp på ei eric Clapton skive,mend masse golåter på til 10 kr...denne er trolig aldri itdligere spillt,og med meget bra lydkvalitet,,

SKAL INNOM Tiger en dag ......Big dipper hadde ikke mye som passet mitt behov...holder fortsatt en knapp på R&R`s....:-D
    Vimle vinyl er en bodløsning ja. Var masse folk der, da jeg gikk forbi tidligere i dag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •