Gull av gråstein? (Lenco B52 settes i stand)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gull av gråstein? (Lenco B52 settes i stand)

Har en tråd gående på HFS om det samme, men her er mange vinylentusiaster her på AVforum etterhvert også, så jeg legger det ut her og.

I dødsboet etter min bestefar fant jeg denne "skatten" for et par år siden og tok den med hjem. Siden den tid har den blitt stående i boden, helt til jeg tok den frem i dag og ble litt nysgjerrig på den. Er det mulig å få denne "frem fra glemselen" og til å gi noe som helst lyd verdt å lytte til?

Har fått tips om at dette kan være en Lenco B52, antagelig fra tidlig 70-tall.

Fikk kjøpt meg en DIN>RCA-overgang i dag, og koblet den opp og den overrasker meg med en meget god lyd. Det knitrer som et peisbål, det tilskriver jeg en gammel nål, og en ny pickup og kanskje arm vurderes oppgradert.

Noen vinylentusiaster som har erfaring med merket, og kan antyde noe om hvilken PU som sitter i denne?

Hadde tenkt å legge noen kroner i en ny platespiller, men dersom dette kan brukes som grunnlag for litt vinylsnurring, så gjerne for meg. Litt artig å ha sin gamle bestefars vinylsnurrer i oppsettet også.....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke jeg husker feil er Lenco et sveitsisk merke. Mener at de laget bra ting. Hør på Alternativ Audio der er det relativt stor interesse for det som er noen år gammelt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allerede fått mange gode tips om den siden, mange som er glad i Lenco der...:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Shure N75ED type 2-nål er bestilt fra Jico, og kommer vel i posten en av de aller første dagene. Har også nå fått et par nye LPer jeg har hatt i bestilling, så nå skal det bli spennende å høre hva bestefars gamle vinylsnurrer klarer å produsere av godlyd......

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ny Shure N75ED type 2-nål er bestilt fra Jico, og kommer vel i posten en av de aller første dagene. Har også nå fått et par nye LPer jeg har hatt i bestilling, så nå skal det bli spennende å høre hva bestefars gamle vinylsnurrer klarer å produsere av godlyd......
    Håper du gir oss et referat etterhvert da! :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den nye nåla kommet fra Japan, og er montert. Og det hjalp veeeeldig mye...

Borte er "peisknitringen", og lydbildet ble langt roligere enn tidligere. Jeg er meget fornøyd og overrasket over hvor god lyd denne spilleren faktisk er i stand til å levere. Jeg (og lommeboka) tør ikke tenke på hvor mye bedre lydkvalitet en skikkelig vinylrigg er i stand til å levere.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •