Rega Planar3-oppsett vrenger!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rega Planar3-oppsett vrenger!?

Håper noen her kan gi meg en pekepinn på hva som er galt med vinylriggen min.
    Følgende oppsett: Rega Planar3 med Rega Super Bias (ja jeg vet den suger:???: ) -> modifisert Nad PP1 -> Nad receiver -> B&W DM603s2.

Problemet er: det vrenger en god del på sibilanter jo lenger innover plata jeg kommer. Helt ytterst er det ganske bra, og lyden ellers er jeg fornøyd med. Men altså: det vrenger mer og mer jo lenger innover. Helt innerst er det på enkelte plater ikke levelig. Dette inntreffer både på nevnte vinylrigg, og når jeg plugger spilleren rett i mitt nr2-anlegg (Denon receiver m/innebygged RIAA -> Tannoy Fusion2).

Jeg har justert PU'en etter beste evne med Rega Stevenson-protractoren funnet her: Vinyl Engine - Free Tonearm / Cartridge Alignment Protractor. Denne skal visstnok være optimert for minimalt med vreng jo lenger innover, samme metode som Rega anbefaler.

Er det PU'en min som rett og slett kan ha fått seg en trøkk og må byttes? Isåfall: forslag til gode alternativer, til helst en pris mellom 500 og 1000 kr?

Newcomer Isokkelesten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man merker vanligvis at en pick-up begynner å bli utslitt ved at den oppfører seg dårligere jo nærmere senter den kommer.

Pick-up'en er trolig på overtid og bør nok byttes. Du vil få utrolig mye mer ut av platespilleren din dersom du går opp noen hakk på din neste pick-up.

Dersom pick-up'en er ny og du har brukt protractoren nokså riktig, så vil jeg anta at du har en veldig feil antiskating evt. kombinert med for lavt stifttrykk. Sjekk også at spilleren står i vater.

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •