Blivende vinyl entusiast? noen som har anbefalling til en bra spiller med grei pris?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blivende vinyl entusiast? noen som har anbefalling til en bra spiller med grei pris?

Er ute etter å skaffe meg en grei platespiller av det ikke-så-dyre slaget, og må også ha en RIAA, eller en platespiller med dette innebygget. Skal koples til en Yamaha surround receiver. Noen som har noe å anbefalle? Er helt fersk på dette! Tenkte jeg skulle begynne å høre på litt vinyl, og vet at det finnes en haug med vinyler som støver ned på loftet til modern og fadern. Ligger mye bra der.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej,

Ska du köpa nytt så tycker jag du ska leta efter dessa:

Rega P1 eller P2
    Project Debut
    Goldring GR1

Men jag råder dig att leta rätt på nåt brukt av dessa märken,
    samt Dual mm... Är pickupen sliten så byter du den till tex
    AudioTechnica At-95 eller Grado Prstige Black. Kostar 4-500 kr.

Och kolla om inte din receiver har phonoingång. Om inte så så
    kostar en Riaa inte mer än en tusenlapp ny.

Lika bra att hålla nere budgeten i början. Faller du för
    vinyl, så kan du gå vidare.

Jag började med en Dual-spelare som kompisen skulle slänga.
    Sen köpte jag en brukt Rega P2 för 1000kr. Allt för att kolla
    om jag tyckte vinyl var värt att satsa på. Och det var det!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det Karla sier her.
    Finnes mange bra brukte RIAA trinn der ute også, helt ned til en 500 lapp, litt avhengig av hva du vil ha.
    Har du satt deg opp noe budsjett?

Er du ute etter brukt ville jeg sett på hifisentralens brukbørs, der ligger det både spillere og RIAA til OK priser.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamle Dual spiller rundt det meste av nye spillere under 10-15 000.Ikke alle av dem naturligvis,men om du skulle finne en 701 eller en 721 eller en 1219,og er litt påpasselig med hvilken pu du setter på , så skulle du ha en rimelig inngangsbillett til vinylverdenen!
    Mvh Rune

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt, velkommen til forumet ;-)
    Når det gjelder den delen av hobbyen som omhandler vinyl, er det ingen enkel snarvei...... Jeg vil råde deg til å lese det du kommer over, og tråle nettet etter informasjon.
    Det finnes mye fint lesestoff der ute, og i tråden jeg startet som omhandler oppsett av din vinylrigg finner du mye nyttig info.

Når det gjelder hva du skal velge deg av utstyr, er det viktig å tenke gjennom noen ting før du drar og "handler"!

1. Budsjett - Det er utrolig mye enklere for oss andre å hjelpe når vi vet mer om dette.
    2. Brukthandel? - Du får utrolig mye for pengene om du er aktiv på bruktmarkedet!
    3. Hvor mye spiller du? - Har du mye musikk på plater, og kommer du til å prioritere lytting på vinyl fremfor CD?
    4. Musikk - Hvilken type musikk lytter du til?
    5. Design - Skal dette stå på et lytterom hvor du ikke tar hensyn til noen? Mange har gjerne små barn i huset, og somliker å "utforske" nye ting. En vinylrigg er ingenting for små barne hender. Synes kona/samboer at en spiller passer på stua? ;-)
    6. Oppgradering? - Denne hobbyen baler på seg, og du bør kanskje gjøre noen tanker om du skal gjøre dette step by step?!
    7. Forventninger?
    Andre kan sikkert føre på andre punkter på denne lista, men jeg tror?! jeg har fått med meg det viktigste.

Av andre tips jeg kan komme med, så vil geg anbefale deg å ta deg en tur til noen som "kan" vinyl, og som har et brukbart oppsett hjemme.
    Gjerne også aliere deg med noen som kan "assistere" ved første gangs oppsett ;-)

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Først av alt, velkommen til forumet ;-)
    Når det gjelder den delen av hobbyen som omhandler vinyl, er det ingen enkel snarvei...... Jeg vil råde deg til å lese det du kommer over, og tråle nettet etter informasjon.
    Det finnes mye fint lesestoff der ute, og i tråden jeg startet som omhandler oppsett av din vinylrigg finner du mye nyttig info.

Når det gjelder hva du skal velge deg av utstyr, er det viktig å tenke gjennom noen ting før du drar og "handler"!

1. Budsjett - Det er utrolig mye enklere for oss andre å hjelpe når vi vet mer om dette.
    2. Brukthandel? - Du får utrolig mye for pengene om du er aktiv på bruktmarkedet!
    3. Hvor mye spiller du? - Har du mye musikk på plater, og kommer du til å prioritere lytting på vinyl fremfor CD?
    4. Musikk - Hvilken type musikk lytter du til?
    5. Design - Skal dette stå på et lytterom hvor du ikke tar hensyn til noen? Mange har gjerne små barn i huset, og somliker å "utforske" nye ting. En vinylrigg er ingenting for små barne hender. Synes kona/samboer at en spiller passer på stua? ;-)
    6. Oppgradering? - Denne hobbyen baler på seg, og du bør kanskje gjøre noen tanker om du skal gjøre dette step by step?!
    7. Forventninger?
    Andre kan sikkert føre på andre punkter på denne lista, men jeg tror?! jeg har fått med meg det viktigste.

Av andre tips jeg kan komme med, så vil geg anbefale deg å ta deg en tur til noen som "kan" vinyl, og som har et brukbart oppsett hjemme.
    Gjerne også aliere deg med noen som kan "assistere" ved første gangs oppsett ;-)

Lykke til!
    Takk for det :-D

Okay, her kommer mer info:

Budsjett: Absolutt max 4000 for både spiller og RIAA (gjerne brukt og gjerne billigere)

Spiller en del musikk, men begrenser seg med barn ->spilleren skal stå i stua, men gjerne utefor barnehender.

Spillestil: Mest rock og electronica, men hører på litt av hvert.

Spillemengde: aner ikke. dette er helt nytt. kjenner jeg kona blir det mest cd Men jeg kan jo bli phonofil - hvem vet :-D Og jeg får ikke bestemme så altformye i huset, men hvor platespilleren skal stå og hvordan den sakl se ut bestemmer jeg

Håper dette var mer til hjelp

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag:

RIAA Hifisentralen Dali RIAA selges
    Platespiller og RIAA Finn Torget - Rega Planar 3 + creek RIIA

Bare noen forslag. Finnes sikkert flere og bedre forslag der ute.
    Jeg er godt fornøyd med min gamle Rega Plkanar 3 og Rotel RIAA
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn Torget - Diverse meget solid Hi-Fi selges grunnet nedskalering

Her er det en Rega Planar 3 til 3000,- med nesten ny pickup.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det noen platespiller på deg? Har selv tenkt på en platespiller i samme prisklasse. Gjerne brukt. Ble du isåfall fornøyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye mener dere en slik Rega3 spiller er verdt? Selger Rega P3 med AT-OC9 picup 3000,- el. bud

Fikk denne mailen:

Hei. Visuellt make spiller men nyeste utgave. Min er fra midten av 90tall, kjøpt av meg brukt 11.03. Den er strøken og fin
    spiller godt, legger ved et bilde.

Spilleren ser pen ut på bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •