Dine siste vinylkjøp - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 30 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 597
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slutt på fritidsproblem!

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aircanada
    Slutt på fritidsproblem!
    Oi oi oi, da kan mørke senke seg, bare sørg for at godstolen er i orden, eller kjøp en ny,
    og kjøre på... Nice
    Mvh
    Arild

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne her om dagen:

Milorg av Vreid

Med en utrolig bra åpningslåt, blandt annet.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var jeg innom platemessa her i Trondhjem på Royal Garden hotell. Var et lite lokale, fylt med folk! Selv kom jeg litt senere en jeg hadde ønsket, omtrent to timer etter lokalene ble åpnet. Som en svært uerfaren vinylshopper ble jeg ganske overveldet da jeg først satte fot innenfor lokale. Utrolig mye forskjellige plater med morsomme og sære utgaver av gamle slagere! Ble gående rundt der i noen timer for å i det hele tatt prøve å få et overblikk av utvalget, det var neimen ikke lett. På veien fant jeg fantastisk mye jeg hadde lyst på, men etter å ha våknet opp av ekstasen fant jeg raskt ut at jeg måtte visst bli nødt til å prioritere. Et lite studentbudsjett er ikke det som rommer mest av ekstrautgifter, som for eksempel platekjøp.

Denne gangen ble det ingenting skjeldent, men heller litt "må ha". Er jo enda på det stadiet i platesamlingen hvor de mest essensielle må på plass før eventuelle rariteter skal få litt hylleplass. Uansett, her er et bilde av de nyinkjøpte (kanskje ikke like god kvalitet som ditt bilde mteinum, hehe)
    -platemessa-jpg

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en brukt PrimaVera-Brakara skive i dag :-D

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var storfornøyd med å fått tak i ett strøkent eksemplar av Pink Floyd: The Wall. Det var ett loppemarked rett nede i gata og da ble det en 8 plater av kjente artister for kun 10 .- stk Det er mulig å gjøre ett kupp nå og da, og ha litt flaks

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte nesten ha denne på vinyl også

LidoLido - Pretty Girls & Grey Sweaters by morten.teinum, on Flickr

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Fædrelandsvennen har nettavis som krever abonnement for å lese de fleste artikler, må jeg ty til copy+paste av hele artikkelen her for at alle AVF lesere skal få innsyn i den:

Vinylens hevn - fvn.no

Vinylens hevn

Digitale musikkformater sendte CD-salget rett vest, men virker motsatt på salget av vinylplater. I Kristiansand har spesialbutikken "Vinyl" åpnet, og også andre butikker selger nå mer av det gammeldagse LP-formatet.

VINYLNIRVANA: Butikksjef Kjetil Rasmussen hos Vinyl har brukte LP-er i tusenvis, og en lyttekrok med det han sier er verdens beste høyttalere, nemlig Quad ESL.

AV: torgeir eikeland

Oppdatert: 21. sep 2012 08:27

KRISTIANSAND: - Det er mye mer unge folk som kommer inn enn jeg hadde trodd, selv om det er mange voksne samlere også, sier butikksjef Kjetil Rasmussen på Vinyl. Her sitter han blant hundrevis av vinylplater i en butikk som åpnet på nytt sist onsdag.

Fædrelandsvennen har denne uka publisert artikler om hvordan de digitale strømmetjenestene virker på musikkbransjen. Mens artister får mindre penger enn før, og plateselskapene leter etter nye måter å tjene penger på, har vinylsalget de siste årene skutt fart oppover. De fleste nye utgivelser kommer nå på LP, og publikumsinteressen er økende. Et resultat av det er at spesialbutikken Big Dipper i Oslo snart flytter inn i større lokaler for tredje gang siden starten for vel ti år siden.

- Det ser ut til at de som vil ha musikken i fysisk format nå heller vil ha den på vinyl enn på CD. Salget av fysiske formater er ikke like stort som CD-salget var på nittitallet, men pilene peker oppover, sier butikksjef Stian Svehagen hos Big Dipper i Oslo. Butikken har de siste årene etablert seg som landets mest profilerte og trolig også største vinylpushere.

VINYLPUSHER: Stian Svehagen hos Big Dipper i Oslo tror streaming av musikk gir flere musikkinteresserte.
    FOTO: Ukjent

Nå nyter Svehagen og butikken hans godt av at det gammeldagse formatet som ble skvist ut av CD-en på 1990-tallet har fått en uventet revansje.

Dette merkes også godt i de to gjenværende forretningene for ny musikk i Kristiansand, nemlig Platekompaniet og Rockline.

- Vi har en prøveordning med ei vinylkasse med kanskje femti titler, og interessen er grei. Kundene er enten de gamle nostalgikerne eller yngre folk som kommer og spør, sier butikksjef Marius Skoie på Platekompaniet på Sørlandssenteret.

Et bredere utvalg finnes på Rockline som tar inn mye ny musikk på vinyl, og nå har det altså åpnet en spesialbutikk for brukt vinyl i Dronningensgate.

- Vi kommer til å basere oss på kjøp og salg av brukte plater, for det blir mye om vi skal ta inn alt det nye som kommer, sier butikksjef Rasmussen på Vinyl. Han tror ikke det hadde vært marked for en tilsvarende butikk for åtte-ti år siden.

PRØVE: Det må være mulig å prøvespille varene før man går til innkjøp.

Et besøk hos Vinyl er som å ta en tidsreise tilbake til 70-, eller 80-tallet. Mange av titlene er gjenkjennbare klassikere av navn som Genesis, Pink Floyd, Fairport Convention, Emerson Lake & Palmer eller Junipher Greene.

- Noen av disse utgivelsene finnes bare i 100 eksemplarer, og de virkelig sjeldne oppbevarer vi et annet sted. Det er ikke alle som er til salgs. Det er samlinga til kameraten min Finn Øyvind Møller som er grunnlaget for butikken. Han har samla vinyl siden han var fem år, sier Rasmussen. Nå supplerer han utvalget ved å handle større partier på nettauksjoner som QXL og Ebay.

- Det er på vei inn 500 til 1000 nye titler av hip hop og rap, for det er slett ikke alle som kommer innom som er interessert i progrock, sier butikksjefen.

Og fra Oslo melder Big Dipper om vinyletterspørsel etter de fleste sjangre.

- I all hovedsak kommer 70-75 prosent ut på vinyl av de nye utgivelsene i dag, og vi har cirka 6000 titler på lager, sier Stian Svehagen hos Big Dipper. Han har følgende forklaring på vinyloppsvinget:

- Jeg tror streamingen fører til bedre tilgjengelighet for musikk, og at flere får hørt mer og dermed blir interessert. Mange av dem som er virkelig musikkinteresserte vil ha musikken de liker aller best på fysiske formater, og jeg tror folk vil ha noe ordentlig å holde i og se på. Vi har også kunder som kjøper vinyl uten at de nødvendigvis har en avspiller til det. Men vi selger godt med platespillere også fra butikken, sier Svehagen.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk disse i Posten forleden dag.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Siden Fædrelandsvennen har nettavis som krever abonnement for å lese de fleste artikler, må jeg ty til copy+paste av hele artikkelen her for at alle AVF lesere skal få innsyn i den:
    Følger opp med en screenshot

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Følger opp med en screenshot
    Bra, takk. Hvor ligger den "Vinyl" butikken? I Dronningensgate?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Bra, takk. Hvor ligger den "Vinyl" butikken? I Dronningensgate?
    Jepps. Men har aldri sett den har åpent.

https://www.facebook.com/groups/plataklubb/
    https://www.facebook.com/Plata.K.Town

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda - et lite flatterende bilde av byen vår. Ser mere ut som et bilde fra et slitent område i Chisinau.....
    Dvs, det er vel verken din eller min by - vi bare bor her.
    Jeg vet om en virkelig VAKKER by ca 12 mil nord-østover

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bestilte jeg meg denne i vinyl også, digger dama og stemmen: Norah Jones - Little Broken Hearts VINYL (180 gram double white vinyl with download card) Tok den rett fra hennes egen fanside Norah Jones sine official store :-D

Newcomer Komponent sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black Widow 4

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i Stavanger en tur idag, innom Resonans Lyd & Bilde og deretter Platekompaniet, har ikke vært innom Platekompaniet på evigheter, så må si de har fått en god del vinyler der. En hel vegg med diverse vinyl, anbefaler og ta en tur både til Platekompaniet og Resonans Lyd & Bilde.

Endte uansett opp med disse to, begge fra Platekompaniet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste måneds innkjøp!

Var en tur i Amsterdam for noen helger tilbake der jeg besøkte den største platebutikken jeg noen gang har sett! Fem avdelinger på tre etasjer hver seg. Mye hyggelige folk og mange flotte Kafeer8)

Newcomer Xevious sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et par skiver av The Sword i posten her om dagen