Grusom lyd fra platespiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2015
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grusom lyd fra platespiller

Hei, håper noen kan hjelpe meg med dette.

Jeg har en Dual CS415-2 platespiller som har fungert utmerket inntil en ukes tid siden, når jeg rigget opp ny forsterker.
    Da jeg skulle teste at jeg hadde koblet ting riktig fikk jeg ikke lyd i spilleren, og siden alt var koblet til riktig i forsterkeren måtte jeg til slutt sjekke om kabelen var kommet løs i fra selve platespilleren. Løftet den da dessverre opp på høykant for å se. Alt så ut til å være i orden. Det viste seg så at jeg hadde glemt å skru på phono-forsterkeren. Dustete av meg.

Vel, etter denne hendelsen har lyden fra platespilleren vært helt forferdelig. Det høres ut som jeg lytter til musikk under vann. Veldig grumsete og lyd med nesten bare bass.

Hva har jeg ødelagt?
    Jeg har forsøkt å bytte stiften uten at det hjalp noen verdens ting.
    Jeg har forsøkt å koble til den gamle forsterkeren, og det høres like ille ut der.

Jeg har googlet meg sprø, og alt jeg finner er tips om å rense stiften, rense kontaktene eller sette spilleren på skikkelig underlag. Stiften er byttet, kontaktene kan ikke være verre nå enn for en uke siden, og underlaget er det samme. Hva har jeg gjort? Kan denne fikses?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg kan komme på er at du har fått flyttet på motvekten slik at PU vekten ikke stemmer lenge. Kan lett skje når platespiller settes på kant. Få balansert ut armen med kontravekten og still inn stifttrykk på ny. Detaljene rundt dette finner du i manualen eller på nett.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2015
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Det eneste jeg kan komme på er at du har fått flyttet på motvekten slik at PU vekten ikke stemmer lenge. Kan lett skje når platespiller settes på kant. Få balansert ut armen med kontravekten og still inn stifttrykk på ny. Detaljene rundt dette finner du i manualen eller på nett.
    Jeg har allerede justert vekten. Det hjalp ikke dessverre. Kan prøve litt mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2015
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smeden Vis post
    Jeg har allerede justert vekten. Det hjalp ikke dessverre. Kan prøve litt mer.
    Jeg har justert vekten så mye jeg kan både opp og ned, men lyden er akkurat like grumsete.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2015
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smeden Vis post
    Jeg har justert vekten så mye jeg kan både opp og ned, men lyden er akkurat like grumsete.
    Og feilen viste seg å være at phono-forterkeren var stilt inn på MC i stedet for MM. Det merkelige er at når jeg testet på den gamle forsterkeren syntes jeg lyden var ille både i MC og MM (prøvde begge deler). Aner ikke hvordan jeg greide å høre feil, men nå fungerer det i alle fall.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bagatell kan velte stort lass, eller noe slikt... Fint du fant ut av det og at ingen ting var ødelagt, og ikke minst meldt tilbake
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Lignende tråder

1. Ny platespiller
    By wakeywakey in forum Vinyl
    Svar: 20
    Siste melding: 01-31-2012, 11:02
  2. platespiller til jul
    By Heiniken45 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 12-12-2010, 17:41
  3. Grusom lukt fra Grandview lerret
    By Bønna in forum Lerret
    Svar: 14