Førstegangs platespiller (parasound halo P3)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Førstegangs platespiller (parasound halo P3)

Hei! Har vunnet et gavekort som blant annet kan brukes på hi-fi-klubben. Det er på 5000kr, så jeg lurer på å kjøpe meg en platespiller da jeg har noen plater liggende, og jeg er litt nyskjerrig på lyden.

Anlegget består at Parasound Halo A21 effekt trin, Parasound Halo P3 forforsterker og Klipsch RF-82 mk2.

Hva får man for 5000kr? Er student for tiden, så har ikke akkuratt penger til overs, men gavekortet må nå brukes på noe uansett. Burde jeg heller vente og kjøpe noe dyrere? Spiller nå bare spotify fra PC gjennom en Abrahamsen V6 DAC, så vil ikke si jeg er veldig kresen på lyden.

Må man regne med mye ekstra kostnadder med tanke på annet utstyr, utskifting av pick-ups e.l.?
    Er det noen som kan fortelle meg om jeg kan koble en platespiller rett i P3 forforsterkeren, eller om jeg må ha ett RIAA(?) trinn i tillegg?
    Ser Hi-fi klubben har en platespiller til 5000kr hvor det er innebygget phono forsterker, men kan jeg spare penger på å kjøpe en uten dette innebygde phono trinnet?
    Gavekortet kan ikke benyttes på andre lydogbilde foretninger enn hi-fi klubben, så hvis noen kan si noe om det de selger der, hadde det vært fint

På forhånd, takk for all hjelp!
    -p3_rear_big-jpg

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Project har vel en del gode og enkle platespillere - Debut'n til 4000,- er vel ikke det dårligste valget. Ville helt klart satset på en ekstern Riaa, som ikke trenger å koste all verden. Nad og Cambridge er helt greie som en start.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Lignende tråder

1. Hjelp til førstegangs kjøp av platespiller
    By johime in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 04-08-2013, 20:50
  2. Parasound HALO A 23
    By Jokk3 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 04-12-2012, 11:14
  3. Parasound Halo A21
    By jonia in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 21