Platespiller som matcher B&W Diamond

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Platespiller som matcher B&W Diamond

Heisann

jeg har pr i dag Technics SL1200 platespiller, men er ikke overlykkelig med hvordan denne spiller i mitt oppsett. Jeg er ute etter den virkelige "feelgood" opplevelsen som vinyl etter sigende kan gi kontra CD avspilling.

Av øvrig utstyr har jeg 800 Diamond fronter drevet av Parasound JC-1 monoblokker, akkompagnert av 2 stk B&W DB1 subwoofere som jeg innlemmer i stereo oppsettet.

Type musikk som ønskes optimalisert er dermed ikke hard-rock eller rock generelt, men derimot fokus på vokal og klar, dynamisk bass, og selvsagt en viss punch.

Grøtete musikk med en masse virvarr i lydbildet utelukkes.

Noen som har gode tips til platespiller og DAC som kan gi skikkelig godlyd i mitt oppsett? Pris er mindre viktig, men jeg betaler ikke mer enn jeg må for å oppnå målet. Smertegrense kanskje 40k for alt.

Anyone?

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Michell gyro dec og Rega rp8 er meget bra, samt Avid diva og Jr Trans Rotor er blant det aller beste. Av Dac kan du sikkert bruke endel forskjellig med bra resultat, feks Nad m51, Bel Canto 2.5, Hegel hd 20/25, Bryston bda1-2 og Antelope Audio vil spille meget bra, men hvem som du synes spiller best i ditt oppsett blir umulig å spå. Men vil kanskje holde en knapp på Antelope Audio etter det du sier av lydfokus.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du riaa?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Har du riaa?
    Bellari VP129

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platespiller kan jeg ikke hjelpe deg med, men jeg er desto mer nyfiken på hvordan du mener jc-1 gjør jobben med 800? Har selv jc-1 på 802 og har planer om oppgradering engang økonomien tillater. Noen formening om hvordan det låter hos deg? Jeg syntes de gjør en knalljobb på mine, og forøvrig bruker jeg lyngdorf som pre/dac. Da har man plutselig kontroll på flere parameter syntes jeg. Beklager avsporinga.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale Vis post
    Platespiller kan jeg ikke hjelpe deg med, men jeg er desto mer nyfiken på hvordan du mener jc-1 gjør jobben med 800? Har selv jc-1 på 802 og har planer om oppgradering engang økonomien tillater. Noen formening om hvordan det låter hos deg? Jeg syntes de gjør en knalljobb på mine, og forøvrig bruker jeg lyngdorf som pre/dac. Da har man plutselig kontroll på flere parameter syntes jeg. Beklager avsporinga.
    Må bare si at JC-1 med sine 400W kontrollerer 800 Diamond meget bra. B&W toppserie er skikkelig tungdrevne, noe jeg først erfarte med mine tidligere fronter N803. Selv har jeg Parasound SSP-800 reciever og denne gjør også jobben. Men det er vanskelig å vite om enda mer effekt ville gitt noe bedre lyd - men jeg kan sannelig ikke si at jeg kan høre noen mangler pr i dag :-)

fortsett gjerne emnet i min byggetråd, se under :-)

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 02-15-2006, 18:15
  2. Audio Pro BLACK Diamond v2 vs BLUE Diamond v2
    By janse in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 11-01-2005, 14:41
  3. audio pro blue diamond vs Black Diamond
    By osoevik in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 09-03-2005, 18:46
  4. Black Diamond + Sub eller Blue Diamond