Innkjøp av første vinylrigg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innkjøp av første vinylrigg

Hei Har arva en ganske så ålreit stor platesamling, men platespilleren som fulgte med var i veldig dårlig stand. Siden jeg var ganske så heldig med årets skatteoppgjør tenkte jeg at jeg skal investere i en platespiller, forsterker og noen nye høytalere. Høytalerene tenker jeg at jeg også skal bruke på min Samsung UE46F6505. Har et budsjett på ca 9000,- og har funnet meg følgende komponenter

Rega RP1 eller Argon TT-1 v2
    NAD C316BEE INTEGRERT FORSTERKER
    B&W DM686 Høytalere

også fant jeg ut at jeg visstnok må ha en forforsterker siden NADen ikke har platespillerutgang, valget falt på Cambridge 551P

Hva tror dere om dette oppsettet? Er ikke veldig audiofil og er litt grønn på Hi-Fi utstyr, så blir sikkert fornøyd. Vil Samsungen fungere med forsterkern og høytalerene? Tenker mest å se film/serier og streame spotify via airplay (Apple TV 3gen).

All input er velkommen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tenker du å koble Apple TV til forsterkeren? Via ekstern DAC?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker ikke å koble selve Atven til forsterkeren, men til tven med HDMI. Hvis høytalerene spiller lyden som kommer fra tven skal vel det gå? Eller har jeg misforstått noe?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal fungere ja.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser greit ut det eneste er att jeg ville valgt Nad c326bee isteden da B&W høytallerene går ganske tungt pluss att du har oppgraderings mulighet med pre out utgang.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på sidene til klubben at også Argon spilleren er laget av Rega. Så du har bestemt deg for og velge mellom Rega og Rega? Rega har mange tilhengere og går for og være bra spillere til prisen så der tråkker du garantert ikke feil.

Jeg tror at uansett hvem du velger så vil du vil du nok bli fornøyd, Cambridge RIAA'n du har sett på skal også være bra til prisen.

Hvis du har mulighet burde du eksperimentere med RIAA'er etter at resten er på plass. Du kan låne fra butikk og sammenligne for eksempel, på den måten kan du ihvertfall til en viss grad styre lydbildet du får

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs
    ser greit ut det eneste er att jeg ville valgt Nad c326bee isteden da B&W høytallerene går ganske tungt pluss att du har oppgraderings mulighet med pre out utgang.
    Okei, takk. Da får jeg vel legge litt mer penger i det

Ser på sidene til klubben at også Argon spilleren er laget av Rega. Så du har bestemt deg for og velge mellom Rega og Rega? Rega har mange tilhengere og går for og være bra spillere til prisen så der tråkker du garantert ikke feil.

Jeg tror at uansett hvem du velger så vil du vil du nok bli fornøyd, Cambridge RIAA'n du har sett på skal også være bra til prisen.

Hvis du har mulighet burde du eksperimentere med RIAA'er etter at resten er på plass. Du kan låne fra butikk og sammenligne for eksempel, på den måten kan du ihvertfall til en viss grad styre lydbildet du får
    Da blir det nok Regaen Tenkte å kjøpe noe enkelt og greit i starten, så får vi se om jeg blir bitt av basillen og investerer litt mer i det seinere. Elsker jo det meste som bruker strøm så det er jo stor fare for at jeg blir det :P

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ODB
    Da blir det nok Regaen Tenkte å kjøpe noe enkelt og greit i starten, så får vi se om jeg blir bitt av basillen og investerer litt mer i det seinere. Elsker jo det meste som bruker strøm så det er jo stor fare for at jeg blir det :P
    Lykke til, håper (og tror) du blir fornøyd

mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •