Pic-up til Dual CS 627 Q

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pic-up til Dual CS 627 Q

Nå har jeg (nok en gang) kjøpt meg en platespiller på loppemarked for 50 kr.
    Denne Dual'en var også uten pick-up

Spørsmålet mitt er: Hva slags pick-up bør denne ha - og hvordan festes den ?

Jeg har forstått det slik at denne spilleren ikke var utstyrt med standard pick-up da den var ny.
    Det ser i hvert fall ikke ut til at den skal festes med 2 skruer, slik som mange andre pick-up'er skal.

Mvh Pål

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dual TKS 55E Owners Manual, Service Manual, Schematics, Free Download | Vinyl Engine
    Dual Turntable Parts and Service
    Dual TKS-55E turntable stylus,Dual TKS 55E turntable stylus,Dual TKS55E turntable stylus,Dual TKS-55E turntable needle stylus,Dual TKS 55E turntable needle stylus,Dual TKS55E turntable needle stylus,Dual TKS-55E turntable stylus needle
    Turntable Forum • Wanted: Dual TKS55E or ULM55E Cartridge
    http://www.audioasylum.com/cgi/t.mpl?f=vinyl&m=238611
    Om du mangler hele pickuppen, adapter og alt, da blir det litt vanskeligt tror jeg. Man kan også få en adapter slik du kan montere en vanlig pickup, som f.eks. Ortofon OM-10, men det spørs om det er verdt det egentlig.
    Du må sikkert på e-bay etter adapteret, de firmaer omtalt i noen av trådene her har ikke lenger. Selve nålen TKS-55E er det masser av.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •