ny frelst

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30

Tråd: ny frelst

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny frelst

Hei,
    Etter mitt til nå smarteste kjøp (forforsterker) har jeg fått heeeeeelt dilla på å bare sitte og høre på musikk!
    Har nå kjøpt meg en brukt Argon tt1 snurrer.
    Lurer på hva slags riaa jeg skal gå for som vil passe sammen med mitt oppsett.
    Ønsker helst en som ikke farger lyden noe særlig, da jeg synes lyngdorf/audiolab komboen funker sykt bra på mine cm8...

Helst ikke mer enn 2000,- tips om ting til salgs brukt som kan brukes settes og stor pris på:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimJ
    Hei,
    Etter mitt til nå smarteste kjøp (forforsterker) har jeg fått heeeeeelt dilla på å bare sitte og høre på musikk!
    Har nå kjøpt meg en brukt Argon tt1 snurrer.
    Lurer på hva slags riaa jeg skal gå for som vil passe sammen med mitt oppsett.
    Ønsker helst en som ikke farger lyden noe særlig, da jeg synes lyngdorf/audiolab komboen funker sykt bra på mine cm8...

Helst ikke mer enn 2000,- tips om ting til salgs brukt som kan brukes settes og stor pris på:-D
    Canbridge riia til under 800kr holder lenge. Se Kjøp høyttalere, flat-TV, hjemmekinoanlegg og stereo | Hi-Fi Klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne?

Musical Fidelity V-LPS II

En dum liten box til litt under 1500.- med en minimal veggvorte som strømforsyning, burde på ingen måte spille som denne gjør, her får riaa'er til både dobble prisen og tre-dobble prisen noe og tenke på.
    Har inngang for MM og MC pickup (100 ohm)..... that's it.
    Jeg bruker mange ganger denne riia'en sammen med en hodetelefonforsterker for sene natt timer når familien har lagt seg og den fungerer kjempebra til det, men den vil selvfølgelig passe utmerket i en mengde andre combinationer også. Synes det er kjempegøy at det finnes slike produkter som står litt ut i fra den grå store massen og markerer seg tiltross for en meget hyggelig pris.

Dette er et sitat fra Rudi`s pick up liste på Hifisentralen.no

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nyfrelst*

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips, får sjekke litt mer opp rundt den musical fidelity saken:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv den Musical Findelity saken, har brukt den på min Clearaudio Concept, men brukes nå til mine Dual 701 og 1219 spillere. Den spiller grisebra til en minimal sum. Kan ikke gå feil med denne her altså.

Kan selvfølgelig ikke måle seg med Cary rørforsterkeren jeg bruker til Concepten, men så snakker vi da også i en helt annen prisklasse :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig skulle jeg sette meg ned og høre go gammel Metalica på vinyl... Gledet meg stort og forventningene var skyhøye....

Legger plata pent ned, starter vidunderet og legger på armen, løper raskt inn i stua og setter meg i sweetspot (fruen tror det har klikka for meg da jeg er som en unge på juleaften....) og hva skjer....
    Jo, låter knall i noen sekunder, så høres det ut som om noen legger en hånd på skiva og bremser farten... Plutselig spiller det normalt, for så å miste farten... Går inn der hvor spilleren står og ser at den "bremser" og mister farten total, stopper nesten faktisk:-(

Snakk om tidenes nedtur.... Hva kan være problemet? Noe så banalt som at reimen er slitt og må skiftes?? Selger dem slikt på Klubben eller er dette noe som må bestilles?

Takk for alle svar,
    Hilsen en stykk furt mann på "juleaften"....

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kjiipt og høre om den store gleden som gikk totalt i knas, men jeg har googlet litt og kanskje denne linken kan hjelpe deg litt på vei. Din Argon er en (Rega) spiller bare med et annet navn, virker som spilleren din trenger et par dråper olje. Er denne kjøpt ny eller brukt?

Enjoy life with LP's and Turntables: Handling Rega motor speed problem....it's turning slower and slower ....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det var kjiipt og høre om den store gleden som gikk totalt i knas, men jeg har googlet litt og kanskje denne linken kan hjelpe deg litt på vei. Din Argon er en (Rega) spiller bare med et annet navn, virker som spilleren din trenger et par dråper olje. Er denne kjøpt ny eller brukt?

Enjoy life with LP's and Turntables: Handling Rega motor speed problem....it's turning slower and slower ....
    Takk for raskt svar.
    Spilleren er brukt ja, vet ikke hvor gammel...
    Virker som om det er beltet, men kan jo være behov for olje og ja.
    Har du ett bilde av hvor jeg skal olje? Eller er det bare å løfte opp det store løpehjulet under tallerkenen?
    Får teste det i morgen og se om det hjelper....

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann , ser du har en Audiolab 8200 DQ .

Er det den forforsterkeren du snakker om som har frelst deg ?

Har faktisk vurdert en slik en selv , så det hadde jo vert moro å hørt litt mer om hva du synes om den ?

Bruker den både som DAC og pre ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Heisann , ser du har en Audiolab 8200 DQ .

Er det den forforsterkeren du snakker om som har frelst deg ?

Har faktisk vurdert en slik en selv , så det hadde jo vert moro å hørt litt mer om hva du synes om den ?

Bruker den både som DAC og pre ?
    Hei Torolan,

Det er denne som har fått meg helt frelst ja:-)

Bruker den som DAC og pre ja..
    Utrolig match med Lyngdorf, da den har en litt varm signatur, Lyngdorf er jo ganske klinisk og litt kjedelig alene, så dem virker veldig bra sammen på mine CM8....
    Fikk en utrolig dynamikk og bass, samt at lyden ble veldig åpen og detaljert...
    Har hørt en del på Nils Lofgren, Acoustic Live, og hører nå detaljer der som aldri før har kommet frem:-)
    Bass var det ikke så mye av når jeg kjørte Yamaha som pre, sikkert pga for lav ut gangs spenning, men nå er det blitt skikkelig trøkk i dem.
    Så jeg vil påstå at jeg har fått meg helt nye høyttalere etter att denne kom i hus.
    Kan virkelig anbefale denne.

Skal på klubben etterpå og kjøpe ny reim, så håper at det holder så jeg får hørt på litt vinyl i kveld....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Torolan,

Det er denne som har fått meg helt frelst ja:-)

Bruker den som DAC og pre ja..
    Utrolig match med Lyngdorf, da den har en litt varm signatur, Lyngdorf er jo ganske klinisk og litt kjedelig alene, så dem virker veldig bra sammen på mine CM8....
    Fikk en utrolig dynamikk og bass, samt at lyden ble veldig åpen og detaljert...
    Har hørt en del på Nils Lofgren, Acoustic Live, og hører nå detaljer der som aldri før har kommet frem:-)
    Bass var det ikke så mye av når jeg kjørte Yamaha som pre, sikkert pga for lav ut gangs spenning, men nå er det blitt skikkelig trøkk i dem.
    Så jeg vil påstå at jeg har fått meg helt nye høyttalere etter att denne kom i hus.
    Kan virkelig anbefale denne.

Skal på klubben etterpå og kjøpe ny reim, så håper at det holder så jeg får hørt på litt vinyl i kveld....
    Artig lesning ja

Ble ikke mindre intressant denne Audiolaben nå akkurat - den er jo veldig fleksibel , og har akkurat det jeg trenger !

Pen er den også , og hvis den i tillegg låter bra også så er det en meget aktuell kandidat ja :-)

Ser du har en Pio LX 71 også - har du sammenlignet Audiolaben med denne som pre ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Artig lesning ja

Ble ikke mindre intressant denne Audiolaben nå akkurat - den er jo veldig fleksibel , og har akkurat det jeg trenger !

Pen er den også , og hvis den i tillegg låter bra også så er det en meget aktuell kandidat ja :-)

Ser du har en Pio LX 71 også - har du sammenlignet Audiolaben med denne som pre ?
    Hei,

Den er absolutt verdt pengene, og jeg innbiler meg at den innebygde DAC`en er veldig god og at du må betydelig opp i pris for å finne noe som er bedre. Pluss at du kan velge om du skal kjøre analogt eller digitalt filter, noe som utgjør en voldsom forskjell.... Prosessor inngang er det og så den funker fint til hjemmekino, og som du sier, en del andre kjekke ting med den...Yamaha`en jeg hadde skulle jo også ha en veldig god DAC, men dette er i en heeeelt annen liga....

Har ikke testen Pio`en som pre, da jeg tviler meget sterkt på at den er i nærheten av Audiolaben.... Ergo, jeg gidder ikke å koble om engang:-)

Den ser veldig bra ut og ja, høy WAF på den hvertfall:-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Den er absolutt verdt pengene, og jeg innbiler meg at den innebygde DAC`en er veldig god og at du må betydelig opp i pris for å finne noe som er bedre. Pluss at du kan velge om du skal kjøre analogt eller digitalt filter, noe som utgjør en voldsom forskjell.... Prosessor inngang er det og så den funker fint til hjemmekino, og som du sier, en del andre kjekke ting med den...Yamaha`en jeg hadde skulle jo også ha en veldig god DAC, men dette er i en heeeelt annen liga....

Har ikke testen Pio`en som pre, da jeg tviler meget sterkt på at den er i nærheten av Audiolaben.... Ergo, jeg gidder ikke å koble om engang:-)

Den ser veldig bra ut og ja, høy WAF på den hvertfall:-)
    Høres veldig bra ut ja - må nok til å "telle penger" :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe:-D
    Gi gass....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet med å smøre akselltappen til tallerken, det hjalp ikke:-(
    Det som og forundrer meg er at jeg prøver å spille en helt ny lp, og det er bare hakk i den... Men når jeg studerer overflaten på lp´en er det ikke ett merke i den... Noen ideer til hva det kan være??
    Kjenner at hele detta vinyl greiene begynner å irritere meg en smule nå...:-(

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løper spindlen fint uten belte på?
    Går mellomhjulet rundt uten motstand?
    Beltet må sikkert skiftes, om spilleren er et par år gammel er det sikkert en god ide. Hifiklubben har sikkert noen på lager vil jeg tro.
    En platespiller må sjekkes for innstillinger, sporingskraft (VTF) og antiskating. Er pickuppen korrekt justert?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Hjulet under tallerkenen løper fint uten reimen ja, drivhjulet er det motstand i slik det skal være tror jeg, iom at det sitter koblett til motoren.
    Han jeg kjøpte den av har stilt den inn/justert den før jeg fikk den....
    Så eneste jeg kan skjønne da er reimen...
    Det jeg stusser litt på er at den bråker en del. Skal platespillere gjøre det?
    Noen andre med en argon spiller som opplever at det er en del støy fra motoren?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei TimJ, takk for sist.

Ja, du rettet riktig, det er meg du kjøpte denne spilleren av, og jeg skal ikke gi meg før du er fornøyd.

Men har du fått på en ny reim? Det er den samme som har stått på siden jeg kjøpte den helt ny på hifiklubben (husker ikke når jeg kjøpte den, men det sa jeg vel til deg, kanskje du husker bedre? :P) Men den drar på noen år nå, så jeg ville nok sjekket ut det jeg skrev til deg på meldingene. Altså, bestille reim fra ebay til rega rp1 (som er den samme som denne argonspilleren). Ev. om du hører med hifiklubben direkte, men de skal vel sikkert ha en formue for den:P

Når det kommer til motorlyder, så er det ikke uvanlig at dette forekommer, og over tid kan det være alt fra løse skruer til urene lager, og naturligvis motoren i seg selv. Men det er veldig viktig at den står i vater, så sjekk det først, helst med et rundt sentervater. Sjekk også om skruene som fester motoren (hvis det er det på den) sitter godt nok. Du kan også kanskje demontere den for å sjekke humming/vibrasjoner hvis motor er ute.

Men jeg ville uansett byttet reima før jeg gjør noe som helst annet, hvis reime vibrerer, er det nok at det blir fanget opp i armen og stapper seg i ørene dine ;]

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så også noe om skrapelyder fra en Rega P1 her: http://avforum.no/forum/vinyl/130211...r-rega-p1.html

Kanskje verdt en titt om noe lignende har skjedd hos deg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •