Pickup til Technics slbd20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pickup til Technics slbd20

Jeg har en gammeL slbd 20 om jeg snurrer noen plater på av og til.
    Etter å ha slitt ut den orginale stiften en gang på nitti tallet ble spilleren oppgradert med en Audio Technica pickup og stift som skulle være meget bra.
    Platespilleren har vært brukt av min søster i noen år og vært lagret det siste tiåret.
    Da jeg fant den frem var stiften skjev og hele spilleren måtte justeres på nytt.
    Jeg har nå fått ganske grei lyd fra spilleren, men lurer hele tiden på om jeg skal kjøpe ny spiller eller bare bytte stift og pick up.
    Problemet er at det er dyrt med ny stift ca 600kr pluss mens ny pickup og stift koster omtrent det samme.

Likefullt koster en ny spiller bare 2-3 tusen kr og da med ny type pickup og fester som igjen vil gi større muligheter til bytte ved neste korsvei!

Spilleren er koblet gjennom en Cambrigde Riia og til en Hegel forsterker så den virker litt gammel og malplassert sammen med dette utstyret, men lyden er faktisk ikke så dårlig. Derimot gir stiftens ukjente tilstand meg tro på at det kan være mer å hente....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en slik AT 95 jeg har. I tillegg kommer 200kr i frakt og moms så da koster det plutselig en del mer og hvis stiften jeg har faktisk skulle være ok så blir det jo ikke noen forbedring i det hele tatt.
    Det er vel derfor jeg egentlig leter etter en unnskyldning for å kjøpe ny platespiller. Uansett er utvalget av pickuper og stifter mye større hvis jeg velger en ny spiller med dagens standard på feste.
    Det er vel grenser for hvor mye det er mulig å oppgradere en spiller også?

For 3000 kr får du mye i dag som er vesentlig bedre enn slbd 20 som kostet 950 kr for 20 år siden.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rillto
    Det er jo en slik AT 95 jeg har. I tillegg kommer 200kr i frakt og moms så da koster det plutselig en del mer og hvis stiften jeg har faktisk skulle være ok så blir det jo ikke noen forbedring i det hele tatt.
    Det er vel derfor jeg egentlig leter etter en unnskyldning for å kjøpe ny platespiller. Uansett er utvalget av pickuper og stifter mye større hvis jeg velger en ny spiller med dagens standard på feste.
    Det er vel grenser for hvor mye det er mulig å oppgradere en spiller også?

For 3000 kr får du mye i dag som er vesentlig bedre enn slbd 20 som kostet 950 kr for 20 år siden.

Anbefaler Pro-ject 1.3 Genie spilleren. koster ca 2800.- på nett

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste pickup til denne platespilleren er visstnok Ortofon omp 10.
    Problemet er at slbd 20 har fast antiskating på 1,25 mens de fleste pickuper skal ha 1,5

Det er altså begrenset hvor mye det går å forbedre disse spillerne da det ikke er mulig å finjustere riktig.

Så da går spilleren tilbake på lageret hos min søster og jeg må løpe å kjøpe noe nytt med Ortofon 2 m red eller liknende som kan oppgraderes enkelt senere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •