Nostalgispilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nostalgispilling

Hei.

Nå er det maaange år siden jeg har hatt en platespiller tilkoblet anlegget, men sitter å vurderer om jeg skal sette det opp, kun for nostalgimimring 8)
    Spørsmålet er: jeg har en Nad t 973 forsterker og en Thule PR 350B prosessor.
    Spilleren er en Thorens TD 33.
    Hvilken inngang skal jeg koble platespilleren inn på? Det er etter minne ikke noe phono valg. Trenger jeg forsterker til spilleren for å i det hele tatt få lyd? Og, jeg kan ikke huske at det er jordingspunkt på hverken prosessor eller forsterker, hvordan løser jeg det?

Takknemmelig for svar!

Mvh
    Jørgen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Hvis forsterkeren din mangler phonoinngang, trenger du en forforsterker for å få lyd fra platespillerene din.
    Slike får du fra ca kr 500,- og oppover til flere tusen kroner. Den jeg har linket til under her, er en jeg bruker selv
    og som jeg er bra fornøyd med. Den har jordingsskrue, så da har du løst det problemet også.
    I tillegg kan denne forforsterkeren kobles opp mot en PC og brukes til å lage mp3-filer fra platene dine :-)

NAD PP3 RIAA phono Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Mvh Paalkj

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paalkj
    Hei !

Hvis forsterkeren din mangler phonoinngang, trenger du en forforsterker for å få lyd fra platespillerene din.
    Slike får du fra ca kr 500,- og oppover til flere tusen kroner. Den jeg har linket til under her, er en jeg bruker selv
    og som jeg er bra fornøyd med. Den har jordingsskrue, så da har du løst det problemet også.
    I tillegg kan denne forforsterkeren kobles opp mot en PC og brukes til å lage mp3-filer fra platene dine :-)

NAD PP3 RIAA phono Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Mvh Paalkj
    Takker, da fikk jeg svaret jeg ønsket!

Jørgen

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kan strekke deg bare litt lenger anbefaler jeg Musical Fidelity V-LPS II, den er virkelig god, koster 1495,-
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •