erfaringer Michel Gyro SE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

erfaringer Michel Gyro SE

hei!

er ganske grønn på vinyl, så vær litt overbærende

Skal oppgradere hele anlegget over jul, bla oppgradere en Naim XS og Dacmagic til en Naim Superuniti, men først skal jeg ha en ny platespiller!

Sitter nå med en Argon tt1 og Et riatrinn fra nad (ca 800 kr), og er ikke fornøyd med lyden...vurderer å Kjøpe en Michel Gyro SE.. Noen som har erfaringer med denne? Er ganske fastsatt på denne pga det deilige designet, så er egentlig ikke ute etter noen andre modeller, med mindre dere har virkelig gode grunner for det

høytalere er B&W CM9 .. på forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Michell Orbe SE i sin tid med Mörch DP-6 arm på. Helt ok spiller/arm. Ikke det siste i basskontroll, men den spilte åpent, luftig og lett. Hvor mye av dette som skyldes arm og hvor mye som skyldes drivverk vet jeg ikke. Jeg vet at en del armer kan dumpe litt mye energi i spilleren og jeg "oppgraderte" etter hvert til Gert Pedersen sitt armboard (dette er en rimelig og reverserbar modifikasjon).

Gyro SE eller Gyro Dec er en ok spiller om du skal ha en enkel/rimelig arm, men skulle jeg investert i en veldig kostbar arm så hadde jeg nok tatt steget opp også på drivverksiden. Dette er en subjektiv uttalelse, mange vil sikkert være uenige og mene at spilleren fortjener en SME V arm.

Spilleren er imidlertid noe av det lekreste som finnes å se på!

Vær oppmerksom på at justering av fjærene kan være litt trøblete. Dette er en tidkrevende prosess og skal du ha fullgodt resultat så er det en nødvendighet å gjøre dette rett. Særlig vil bassen lide dersom du ikke får optimalisert fjærene. Spilleren skal gynge opp og ned, ikke sideveis.

Lykke til, ser gjerne noen bilder om og når du er i boks. Husk god pickup og ikke minst god riaa.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar har hørt en god den av folkene på Oslo hi-fi Center om hvor mye finjusteringer som må til, men det er jeg villig til å bruke tid på for den platespilleren
    Fra de fikk jeg anbefalt en arm og pickup fra Rega til rundt 3000,- stk, men har ikke navnene med meg her .. Frister litt med en Tecnoarm, men da går jeg en del over budsjett.. og da må jeg ofre litt på pickup, noe jeg ikke har lyst til.

hvilket riia anbefaler du? jeg har en Nad pp2 nå, men mistenker at denne kanskje ikke holder mål? hva med riiaen i denne? http://www.norskaudioteknikk.no/bladelius-thor.htm gjør meg ingen ting å ha så lite kabler som mulig..hehe

bilder vil komme etterhvert som jeg får spilleren i hus regner med at det blir en gang etter lønning i januar

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har kjennskap til Nad så ville jeg nok, som du selv er inne på anse som ny riaa som neste oppgradering relativt snart etter du har handle gyro.

Holdte på å kjøpe en gyro for ett år siden selv, men endte på vpi.

Anbefaler ASR riaa, er utrolig mye for pengene. Selges på f.eks. stereofil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Uten at jeg har kjennskap til Nad så ville jeg nok, som du selv er inne på anse som ny riaa som neste oppgradering relativt snart etter du har handle gyro.

Holdte på å kjøpe en gyro for ett år siden selv, men endte på vpi.

Anbefaler ASR riaa, er utrolig mye for pengene. Selges på f.eks. stereofil.
    hvordan tror du riaa'n i bladeliusen vil holde seg?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå aner ikke jeg hvilken bladelius du har, men antar at den som sitter i den (thor?) antageligvis er av høy kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Nå aner ikke jeg hvilken bladelius du har, men antar at den som sitter i den (thor?) antageligvis er av høy kvalitet.
    blir isåfall en thor mk 3, men jeg vet mer når jeg ser hvor mye jeg får for Naim'en
    Takk for svar sålangt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kupoflupo
    takk for svar har hørt en god den av folkene på Oslo hi-fi Center om hvor mye finjusteringer som må til, men det er jeg villig til å bruke tid på for den platespilleren
    Fra de fikk jeg anbefalt en arm og pickup fra Rega til rundt 3000,- stk, men har ikke navnene med meg her .. Frister litt med en Tecnoarm, men da går jeg en del over budsjett.. og da må jeg ofre litt på pickup, noe jeg ikke har lyst til.

hvilket riia anbefaler du? jeg har en Nad pp2 nå, men mistenker at denne kanskje ikke holder mål? hva med riiaen i denne? http://www.norskaudioteknikk.no/bladelius-thor.htm gjør meg ingen ting å ha så lite kabler som mulig..hehe

bilder vil komme etterhvert som jeg får spilleren i hus regner med at det blir en gang etter lønning i januar
    Rega sine armer passer godt på Gyro, det samme gjør selvsagt Technoarm. I utgangspunktet er jeg enig med deg i prioriteringen din mellom arm og pickup, men dersom du har tenkt å investere litt mer på sikt så er det en kjennsgjerning at armer har høyere annenhåndsverdi og lengre holdbarhet enn pickuper, det betyr at om du tenker å gjøre endringer om ikke for lenge så kan det være ok å legge noe mer penger i arm og kjøpe en billig midlertidig pickup.

Jeg kjenner for lite til rega sine pickuper. Her ville tatt utgangspunkt i hvilken lydsignatur du liker og hvilket riaa-trinn du har tilgjengelig.

ASR er anbefalt på riaa-siden, den er veldig god. Jeg hadde en SAT Phonofix (mannen bak Bladelius) for mange år siden, den var ok. Igjen så avhenger dette mye av pickup. Matching pickup-riaa er vesentlig, og særlig dersom du på sikt kjøper MC-pickup med lavt utgangsnivå. Jeg har hatt ganske mange riaa-trinn innom de siste årene, noen har jeg likt noen har jeg ikke likt, men jeg har hatt pickuper med veldig lavt utgangsnivå og det som har fungert mindre heldig hos meg kan derfor fungere utmerket hos deg, jeg har derfor ikke lyst til å komme med noen advarsler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •