Hvilken platespiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken platespiller?

Heisann!
    Interessen min for vinyl har nok vært der en stund, men har nå aldri fått rotet meg til å få tak i en platespiller. Nå skal det kjøpes inn en, men hvilken? Vet fadern har en Garrard-spiller, kunne tenkt meg noe i den duren.

Hva anbefales?

Takk på forhånd.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, For å kunne komme med en mer passende anbefaling trenger vi å vite litt mer om hva du skal bruke den til og hva du har. Tenker du å skaffe deg en retro platespiller. Har du forsterker med riaatrinn(phonoingang)? Hvilke hastigheter skal du har du bruk for (har du noen 78 plater du vil kunne spille av). Hva er prisgrensen på platespiller du vil kjøpe? Dette vil gjøre det enklere å komme med gode anbefalinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette kan være av interesse, men her er ihvertfall en liten test av rimelige spillere. Er kanskje ikke helt det du er ute etter men

5 platespillere | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags plater du kommer til å spille har faktisk også litt å si.
    Har sett at flere av de nyere hifi-spillerne i budsjettklassen har gjort det plyndrete å velge mellom 33 og 45. Jeg hører mest på "ny" musikk, så har vel omtrent halvparten av hver (nye singler er nesten alltid 12 tommere på 45).
    Kan ikke dette gjøres med et knappetrykk er ikke spilleren aktuell for meg.

Noen vil også foretrekke modeller som har mulighet for lokk. Nest etter feil bruk er støv din værste fiende når det gjelder vinylavspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv en Clearaudio Concept, ferdig satt opp fra fabrikk. Her justerer man RPM med en vri-bryter : 0,33,45 og 78 Kan kjøpe støvlokk som tilbehør, dette sitter derimot ikke fast i spilleren. Har man da en liten vegghylle,må man vere obs på at lokket ikke er for stort.

Er selv meget nøgd med spilleren, som sagt så mange ganger anbefales det å feste den på veggen. Minimalistisk og flott design på denne, selvfølgelig smak og behag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, takk for mange fine svar!
    Har tittet en del nå, og med tips faller vel valget på en ProJect-1

Over til bruken: Skal brukes til vanlig spilling, ikke 'dj-stuff'. Vil at den skal være automatisk, god lyd, samt at jeg selv må gjøre noe mekansisk for å spille plate. Dvs. at jeg kan løfte pick-up'n med en "spak"...

Har imellomtiden fått låne en spiller av en på forumet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •