Kjøp av Platespiller! Hva trenger eg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Janajoh sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kjøp av Platespiller! Hva trenger eg?

Hei!

Sitter å tenker på å kjøpe meg platespiller. Tenker da på Pro-Ject Debut Carbon Ortofon 2M Red.

Har en Onkyo TX-NR709b og en NAD C372 som driver frontene..

Hva trenger jeg for å få dette til å fungere? Noe ekstra bokser eller kabler?
    Er helt grønn på dette!

Takker på forhånd for alle svar!

Mvh
    Jan

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt nesten samme platespiller som du lurer på. Dvs jeg oppgraderte til "Espirit" versjonen med akryltalerken da denne skal redusere "ringing" betraktelig. Dessuten ser det veldig bra ut...8)
    Jeg har også en Onkyo receiver, TX 876. Denne har phonoinngang. Men jeg valgte allikevel å gå for et separat RIAA-trinn. Jeg valgte et Pro-Ject RIAA-trinn til en drøy tusenlapp. Denne kombinasjonen spiller veldig bra. Neste nå må vel bli at jeg investere i nye høyttalere og en dedikert stereo-amp....
    Det er utrolig morro å spille LP-plater igjen.

Newcomer Janajoh sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har kjøpt nesten samme platespiller som du lurer på. Dvs jeg oppgraderte til "Espirit" versjonen med akryltalerken da denne skal redusere "ringing" betraktelig. Dessuten ser det veldig bra ut...8)
    Jeg har også en Onkyo receiver, TX 876. Denne har phonoinngang. Men jeg valgte allikevel å gå for et separat RIAA-trinn. Jeg valgte et Pro-Ject RIAA-trinn til en drøy tusenlapp. Denne kombinasjonen spiller veldig bra. Neste nå må vel bli at jeg investere i nye høyttalere og en dedikert stereo-amp....
    Det er utrolig morro å spille LP-plater igjen.
    Ser det står Phono bak på min og.. Betyr det at eg ikkje trenger å kjøpe et seperat RIAA trinn i første omgang og kun bruke receiveren?

Mvh
    Jan

YNWA

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janajoh
    Ser det står Phono bak på min og.. Betyr det at eg ikkje trenger å kjøpe et seperat RIAA trinn i første omgang og kun bruke receiveren?
    Ja, det gjør det!

Sitat Opprinnelig postet av Janajoh
    YNWA
    Anfield forever!

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 640P er et funn til prisen. Dukker opp på brukten til 6-900 kronasjoner.

En meget god budsjett-riaa som er mer presis enn Pro-Ject-varianten som jeg har hørt tidligere. Cambridgen er mer presis i bassen, spesielt, og noe renere i presentasjonen av lyd.

Jeg har ikke hørt siste generasjon fra Cambridge, men antar disse holder nivået. Dog gir 640P så mye for pengene at det er latterlig.

Denne kan også oppgraderes med større strømforsyning og et par andre knep som Cobra på sentralen blant annet har gjort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •