Hjelp til kjøp av min første platespiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av min første platespiller

Har lenge siklet etter å investere i en platespiller og ordentlig stereoanlegg til hybelen men er helt grønn på platespillere og riaa etc. selve anlegget er mest sannsynlig i boks (Cambridge Azur 650A og System Audio Aura 1 ++).

Var innom Soundgarden og ble anbefalt Pro-Ject Debut Carbon og Rega Fono mini A2D som blir på ca 4000,- + kabler. Begge har fått veldig bra kritikk etter hva jeg kan se.. Men siden jeg er veldig glad i å kjøpe brukt så fant jeg en Dual cs 505-4 med to ekstra Ortofon Stylus 20 og riaa til 3900,- som for meg ser ut som en ganske grei deal med tanke på at bare stiftene koster 1200,-/stk nye.

Er det noen som kan hjelpe meg med å velge rett? Eventuelt linke meg til noen andre gode tilbud jeg kanskje har oversett på bruktmarkedet eller i butikk?

Takk!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en Project Carbon , den er bankers.....oppgrader pickuppen litt og du er i mål.
    Denne f.eks. Audio Cubes II - High Fidelity Audio Products from Japan
    Står vel ikke noe om at de OM20 stifter er nye, brukte får du vel kanskje 300,- for, desuten er 4000,- alt for mye for den platespiller. Ville ikke betalt halvparten engang.
    Pro Ject RPM 1.3 - Torget
    Kenwood KD-500 NY PRIS - Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Kjøp en Project Carbon , den er bankers.....oppgrader pickuppen litt og du er i mål.
    Denne f.eks. Audio Cubes II - High Fidelity Audio Products from Japan
    Står vel ikke noe om at de OM20 stifter er nye, brukte får du vel kanskje 300,- for, desuten er 4000,- alt for mye for den platespiller. Ville ikke betalt halvparten engang.
    Pro Ject RPM 1.3 - Torget
    Kenwood KD-500 NY PRIS - Torget
    Takk for tips men jeg kom over en deal jeg synes var grei, i løpet av helgen. En ~5mnd gammel og lite brukt Pro-Ject Debut Carbon Esprit med Ortofon 2M pickup, Pro-Ject Phono Box 2 RIAA og kabler, levert på døra på Søndag for 3600,- cash Kunne sikkert funnet noe billigere og kanskje like bra, men siden jeg er så utålmodig gikk jeg bare for magefølelsen og kjøpte denne!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du får mye glede av den. Glad for du ikke kjøpte den Dual da...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei nok deal det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av josteroa
    Takk for tips men jeg kom over en deal jeg synes var grei, i løpet av helgen. En ~5mnd gammel og lite brukt Pro-Ject Debut Carbon Esprit med Ortofon 2M pickup, Pro-Ject Phono Box 2 RIAA og kabler, levert på døra på Søndag for 3600,- cash Kunne sikkert funnet noe billigere og kanskje like bra, men siden jeg er så utålmodig gikk jeg bare for magefølelsen og kjøpte denne!

Fornøyd med Pro-Ject Debut Carbon Esprit kjøpet?
    1.Oppsett:
    Hegel h200/Dynaudio 220/Oppo 105/Denon 3808a/Project Debut Carbon/Primare T30/Nas 5gb.

2.Oppsett:
    Nad 377bee/Cambridge Audio Azur 650bd/XTZ 99.26

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •