Technics SL1200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Technics SL1200

På "stereosiden" har jeg en gammel Technics SL1200 som er utstyrt med en Ortofon Nightclub pickup, hvor er usikker på om den er noe å satse på videre. Er i dag i bruk med en Onkyo 595 og Jamo 670.

Planlegger å oppgradere det meste da jeg har flyttet til en større leilighet. Vienna Acoustic Mozart Grand er på vei inn, og skal sjekke ut noen integrerte forsterkere i løpet av uka. Dette skal ikke stå på stua, men på "gutterommet".

Er Technics`en fortsatt en ok spiller som duger, eller bør jeg tenke på en oppgradering til t.d. Rega RP3 / Clearaudio Concept eller noe rundt den prisen?

Newcomer Luvaton sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Technicsen spiller bra den med et ok riaa trinn og pickup.
    Hadde 1210 selv med Denon 103 og det spillte ikke så værst. Robust og god spiller dette. Ville nok lagt litt i riaa om jeg skulle godt tilbake i vinylens verden.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Technics lager bra spillere - har en SL-Q2 selv som fungerer utmerket.

Som nevn er et bra RIAA trinn viktig, men og andre ting i signalveien, og en god Pickup.

Har selv en Benz Micro Gold MC pick som gjør jobben for meg og RIAA fra Pro-ject. Tidligere hadde jeg Xindak XA6950 forsterker og det fungerte greit. Etter at jeg skaffet en Classe forforsterker med PassLabs effekt er det blitt en helt annen verden, så det er ikke altid nok med et godt RIAA trinn - flere trinn i signalveien som skal samarbeide godt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •