Hjelp til kjøp av platespiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av platespiller

Skal kjøpe meg ny platespiller, da med USB, for å få digitalisert platesamlingen. Er i tillegg fryktelig pedantisk, så vil også ha en spiller som er skånsom mot platene. Har fått med meg at det da er diamantstift og anti-skating som er greia, om jeg har forstått riktig?
    Kan man evt. kjøpe diamantstift til alle spillere? Er også litt på budjsett, og har kikket litt på denne, noen som har en formening?

König OSP-TTA200 Fleksibel platespiller med USB-tilkobling

På forhånd takk!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fått noen veldig rare råd da.
    Lyd og bilde har vel testet noen usb spillere, ta en titt der eller søk litt.
    Der er mange ting der spiller inn når du skal digitalisere samlingen, spiller, a/d konverter osv.
    Om jeg skulle konvertere en samling til digital var nok mp3 format det absolutt siste jeg ville velge.
    Hvorfor ikke bare kjøpe en god platespiller, som denne Fargerik budsjettgrammofon | Lyd & Bilde med oppgradering av pickup og du kan nyte musikken i mye bedre kvalitet enn om du konverterer den til digital med den spiller du linket til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hverken økonomi eller passe bopel til et bra nok anlegg til å spille vinyl regelmessig uansett, så hovedformålet er å digitalisere vinylene, da det er det jeg stort kjøper, kommer ut endel sjutommere og annet eklusivt ræl innen de sjangerene jeg følger med på Så trenger en spiller til å overføre skivene til ipod\pc, isteden for å spille dem hele tiden, men vil da også ha en spiller som ikke "sliter" på platene, er som sagt fryktelig pedantisk av meg.

Er dette forøvrig en risiko med "billige" spiller, at de sliter på platene?
    Har småsamlet vinyl i flere år, men spillernes funksjoner må jeg innrømme at jeg har satt meg fint lite inn i.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •