Spørsmål om gammel platespiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om gammel platespiller

Jeg er ute etter å skaffe meg min første rigg til å spille av litt plater. Siden jeg er student har jeg et maksimalt budjsett på ca 5000 for både platespiller, forsterker og et par høyttalere. Dette kommer man ikke veldig langt med, så jeg tok derfor kontakt med min bror, som jeg visste hadde en gammel spiller stående.

Spilleren er en Pioneer Quartz PLL PL-550. Er det noen som vet noe om denne spilleren?

Spilleren har knapt blitt brukt dette årtusen, og jeg vet ikke hvilken generell stand den er i, men såvidt jeg vet skal den funke. Jeg regner med at jeg vil måtte gå til innkjøp av ny pickup, og en separat RIAA-forsterker. (jeg finner ingen billige forsterkere med innebygd RIAA) Vil det funke å kjøpe f.eks. en Ortofon OM5E Pickup og en Cambridge 540P RIAA forforsterker , som er det rimeligste alternativet fra hi-fi klubben?

5000 er dessverre absolutt maks, og aller helst skulle jeg jo sett at det ble enda mindre også ...

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på Tandberg TR Reciver serien, har selv en TR-2045, flott forsterker med et utmerket RIAA-trinn, litt gammeldags å se på kanskje? Greit å sjekke at det ikke knitrer så voldsomt i volumkontroll osv. Da hjelper det å rense potmetere.

Her en 2060 til 3000, denne har RIAA og har greit med power til å drive litt større høytalere og. Hva slags høytalere kunne du tenkt deg?

tandberg TR2060 - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0