Forsterker til Rega planar 3 og Dali Suite 2.8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Rega planar 3 og Dali Suite 2.8

Jeg er en Hifi-grønnskolling som holder på å sette opp et anlegg i stua som utelukkende skal brukes til Vinylsnurring. Jeg har en Rega planar 3 spiller, og her om dagen kjøpte jeg et par Dali suite 2.8 høytalere. Hva lags forsterker bør jeg ha. Jeg vil primært kjøpe brukt, og budsjettet ligger på ca 6000 kroner.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ekko76
    Jeg er en Hifi-grønnskolling som holder på å sette opp et anlegg i stua som utelukkende skal brukes til Vinylsnurring. Jeg har en Rega planar 3 spiller, og her om dagen kjøpte jeg et par Dali suite 2.8 høytalere. Hva lags forsterker bør jeg ha. Jeg vil primært kjøpe brukt, og budsjettet ligger på ca 6000 kroner.
    Har selv de høyttalerne og de parres veldig bra med Yamaha forsterkeri.

Hvis ikke HDMI er viktig, så får du veldig mye god lyd fra en Yamaha RX-V659 og siden den er gått ut av produksjon må du på brukt'en.
    Og jammen meg ligger det ikke en på finn:
    YAMAHA RX-V659 RECIVER 7x100W - FINN Torget
    (her kan du sikkert prute)

659 ble EISA vinner i 2006-07
    Audio & Home Theater Awards History | EISA - The European Imaging and Sound Association

YAMAHA RX-V659 RX-V659

Men dette er en surround-receiver, ikke en ren to-kanals forsterker.
    Grunnen til at jeg tipser deg om denne er at den spiller meget bra med Dali Suite 2.8 og at den har RIAA innebygget for LP spiller OG den egner seg utmerket til musikk!

Men dette er en ren personlig anbefaling basert på egne lytteinntrykk av høyttalerne og forsterkeren.

At den er så "musikalsk" gjør at jeg fremdeles bruker min i ren to-kanals oppsett med platespiller og MonoPulse høyttalere. I stuekinoen (hvor mine Dali Suite står) ble det innkjøp av en nyere Yamaha med HDMI, men den er ikke i samme klasse på ren to-kanals musikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •