Hobben melder seg inn i vinylklubben - Tegn på at du har stilt inn platespilleren fei

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hobben melder seg inn i vinylklubben - Tegn på at du har stilt inn platespilleren fei

Hei!
    Har nylig gått til innkjøp av en platespiller med alt tilbehør.
    Jeg har satt opp alt selv (etter instruksjoner fra fabrikken så klart). endel "fikling" ble det, men jeg tror jeg kom i mål ;-)
    Alt lyder herlig :-D

Så til spørsmålet; er det noen klare varsel om at du skader platene dine, selv om alt lyder bra? Spør ettersom jeg har ett par vinylplater som jeg anser å ha en god samlerverdi, vil nødig skade dem...

Hilsen Hobben :-)

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste er å ha den 100% i vater og at stiftetrykket er riktig. Har du montert pick-up på armen selv? Isåfall er vinklingen også viktig.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du ser at det henger lange, tynne tråder av vinyl etter stiften, så er det et tegn på at du har litt vel mye vekt på

Neida - men sjekk antiskating om det kan justeres.

Ellers er det Sirant nevner veldig fornuftig.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oisann, hadde glemt at jeg hadde opprette denne tråden *flaut* ops:

Takker for svar til begge to :-)

Har hatt en kar med peiling på besøk, og til min overraskelse så var alt som det skulle være, kun ørsmå justeringer ble gjort :-)

Viser litt om hvor gjennomtenkte tyske produkter ofte er, alt ble satt opp fra min side uten spesialverktøy, kun enkle instruksjoner og en papirbit med parallelle streker :-) Veldig kjekt for en helt fersking som aldri har rørt en platespiller før.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags platespiller er det du har kjøpt? Har du kjøpt den i deler og satt den sammen selv?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hva slags platespiller er det du har kjøpt? Har du kjøpt den i deler og satt den sammen selv?
    Hei,
    Jeg kjøpte en "ferdig pakke" fra clearaudio.
    Valget falt på platespilleren Emotion, grunnpakka inkluderte tonearm og stift så det var bare å skru alt sammen og nyte godlyden. Det fulgte med enkle instruksjoner av typen "skru inn motvekten til du ser 8 gjenger for å få rett stifttrykk" (dette såklart basert på at du hadde kjøpt samme tonearm og stift som lå i grunnpakka)
    Clearaudio har tydligvis forstått at vinylverden virker skremmende for mannen i gata og har gjort alle grep for å gjøre det enklest mulig. Mener at Clearaudio-Concept kommer helt ferdig innstilt fra fabrikk, herlig for alle som vil komme inn i hobbyen.
    Er til d.d. litt målløs over hvor mye godlyd denne enkle konstruksjonen kan fremkalle, rett og slett ett knallkjøp av beste klasse, anbefales.

PS: Kundeservice var fremragende, til tross for litt kronglete engelsk-kunnskaper kan trygt anbefale Clearaudio til alle

-Hobben

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    Hei,
    Jeg kjøpte en "ferdig pakke" fra clearaudio.
    Valget falt på platespilleren Emotion, grunnpakka inkluderte tonearm og stift så det var bare å skru alt sammen og nyte godlyden.

-Hobben
    Høres bra ut! Selv landet jeg på Pro-Ject Debut Carbon med 2M Red pick-up. Denne er ikke tilgjengelig enda. Men skal leveres i slutten av Mai som jo er nå. Jeg håper å få min neste uke. :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •