Picture Disc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Picture Disc

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Picture Disc

Hei.

Eg har hørt at Picture Disc platene har dårligere lyd en vanlige plater uten bilde på? Stemmer dette å koffer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dalaren
    Hei.

Eg har hørt at Picture Disc platene har dårligere lyd en vanlige plater uten bilde på? Stemmer dette å koffer?

på generelt grunnlag kan man si at de svarte skivene låter bedre
    enn fargede og picture disker, og har bedre holdbarhet.

plater med fargemotiv har etter min erfaring ofte mer overflatesus, og
    ikke fullt så bra lyd, men det kommer også an på kvaliteten på pressingene.
    jeg har svarte skiver som låter dritt, og multifargede plater som er ganske bra.

er du mest opptatt av lydkvalitet og holdbarhet enn glans, gå for svarte pressinger hvis mulig.

se denne tråden for mer info:

http://www.discogs.com/groups/topic/226494

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at picture discs alltid gir mer susing i høyttalerne enn ordinære LP-er. Hvorfor vet jeg ikke.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av pilsking
    Min erfaring er at picture discs alltid gir mer susing i høyttalerne enn ordinære LP-er. Hvorfor vet jeg ikke.

Picture discer har dårligere vinylblanding for å si det sånn, og er kun bergenet for å henge på veggen, ikke til å spilles. :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet fra personlig research og begrenset erfaring så er situasjonen slik:

Naturlig vinyl er blank, men det er vanligst å farge den svart på grunn av karbonblanding osv. Statistisk sett skal disse ha bedre varlighet, men det er ingen regel. Andre ting som spiller inn er kvaliteten på selve vinylen, pressingen osv.

Det vil si at du godt kan oppleve at en hvit, rød eller blå skive låter mye bedre enn en svart i enkelttilfeller.

Når det gjelder picture disc så er det en helt annen situasjon. Disse er rett og slett et stykke papir med et tynt lag klar vinyl på hver side. Altså to tynne lag i stedet for en solid skive.

Konklusjon: Kjøp gjerne farget vinyl, men vær obs på at de bør stelles litt bedre over tid. Picture disc kjøper du kun for å henge på veggen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •