Er denne platespilleren bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er denne platespilleren bra?

Hei

Er denne platespilleren bra? : THORENS® - TD 295 MK IV

Har en Thorens TD 190, men vurderer denne litt. Synes den ser lekker ut i mahogny og så er det ikke så mye "plastikk duppeditter" på den heller som det er på TD 190

Men det jeg lurer på er om det er en god oppgradering fra TD 190 som jeg har nå? Nå har jeg lite erfaring med hva man bør se etter. Men på bildet ser det i allefall ut som de ikke har mye til felles. Vet att det er forskjeller på armer, tallerken, motor osv, men vet som sagt ikke hva som er bra eller ikke så bra. Hva er forskjellene på denne spiilleren i forhold til Thorens TD 190 (bortsett fra utseendet til hele spilleren)? Hva er det som eventuelt er bedre?

Har lite peiling på dette så trenger all hjelp jeg kann få

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei:-D

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bestille ny reim og oppgradere pickup på Thorens TD 190.

Men om noen av dere her som har litt kunnskap/erfaring med platespillere mener jeg får en bedre spiller totalt sett ved å bytte ut TD 190 med TD 295 MK IV så hadde det vært lettere å bestemt seg. Da kunne jeg bare byttet reim og stift på TD 190 før jeg selger den. Jeg har ikke mulighet for å teste TD 295 MK IV siden de ikke har den på lager i butikk dessverre:-?

Jeg kan vel oppgradere til ny pickup på armen som står på TD 295 MK IV også om jeg føler for det senere? Det er forresten en AT-95E pickup som TD 295 MK IV blir levert med.

Takker for svar:-D

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg kan svare deg på, er at Ja, det er mulig å bytte til enda bedre pickup på denne senere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Eneste jeg kan svare deg på, er at Ja, det er mulig å bytte til enda bedre pickup på denne senere
    Takk:-D

Tenker bare litt på det loddet som henger helt bak ved siden av armen der det er 3 spor man legger "snøret/tråden" på. Lurer på om det er noen fordeler eller ulemper med den måten å stille antiskate på og om det av en eller annen grunn kan begrense valg av pickup i forhold til TD 190, men dette kan jeg snakke med de i butikken om selvfølgelig:-D

Takk for att du tok deg tid til å svare:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for å beholde TD 190 og bare kjøpe ny stift og reim til den. Får heller se om jeg bytter den ut senere:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •