Skurring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Skurring

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skurring

Hei.

Spiller vinyl på min pappas platespiller. Merker at det skurrer litt på refreng der de ofte er mange instrumenter sammen og når det "tas litt i". Som på feks refrenget til Kings of Leon - Pyro. Kan noen fortelle meg hva som kan være galt?

Takk på forhånd.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være så mangt...skitten plate, dårlig stift ect. Er større sjangse for at det skjer på vinyl kontra cd osv.

Hvilken spiller og pickup er det?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av wakeywakey
    Hei.

Spiller vinyl på min pappas platespiller. Merker at det skurrer litt på refreng der de ofte er mange instrumenter sammen og når det "tas litt i". Som på feks refrenget til Kings of Leon - Pyro. Kan noen fortelle meg hva som kan være galt?

Takk på forhånd.

Lurer du på hvorfor CD slo an blant alle som er glad i musikk.....og ikke skurr?:-)
    Jeg hev ut mine mange tusen vinylplater for snart 30 år siden...og har aldri angret...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utover det som er sagt ovenfor, kan nevnes feil stifttrykk - det skurrer gjerne i kraftige partier hvis stifttrykket er for lavt. Feil innstilt antiskating kan også bety en del. For ikke å snakke om hvis stiften er slitt eller skjev. Er det snakk om en ekstremt gammel platespiller - som har stått ubrukt lenge - kan mekanikken i armopphenget trenge en oppfriskning. Såvidt jeg vet kan også selve stiftopphenget eldes, og miste en del av den elastisiteten det hadde da det var nytt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •