Rega RP1 Performance Pack

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rega RP1 Performance Pack

Hei alle vinyl entusiaster!!

Etter jeg ENDELIG fikk tak i Amused To Death av Roger Waters (Colombia Records 1992) tenkte jeg at jeg ville oppgradere Rega´en!

Jeg handlet meg Performace Pack på Ebay og fikk det hjem og monterte det (Byttet ut Ortofon OM5E med Bias 2)

Lyden var en helt annen! mye mer dybde og guffe!! ble veldig fornøyd!

men da kommer jeg til problemstillingen , når jeg har koblet til denne Pickup så kommer det en during i høyttaleren på litt høyere volum uten at jeg spiller plater (Altså når den står på plass) når jeg løfter armen og beveger den mot plata og motoren så blir duringen høyere , og du kan høre den såvidt i bakgrunnen når jeg spiller musikk , men bare når volumet begynner å bli høyt.

er VELDIG Irriterende!!

prøvde da å sette på Ortofon pickupen igjen og da er det ingen problemer med sånn during?

er det noen som har noen lure ideer på hva det kan være? har lest en plass at man kanskje på "spille inn" pickupen??

prøvde jording fra NAD pp1 til skruen under spilleren , men uten effekt?

håper noen vet litt om dette eller har noen innspill! ALT taes imot med takk!

På forhånd takk!!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

er VELDIG Irriterende!!

prøvde da å sette på Ortofon pickupen igjen og da er det ingen problemer med sånn during?

er det noen som har noen lure ideer på hva det kan være? har lest en plass at man kanskje på "spille inn" pickupen??

prøvde jording fra NAD pp1 til skruen under spilleren , men uten effekt?

håper noen vet litt om dette eller har noen innspill! ALT taes imot med takk!

På forhånd takk!! [/QUOTE]

Jording...:-) du er inne på det rette sporet, gjelder bare å finne ut....sjekk også om armen din har et jordingspunkt....det er jo der pickupen sitter....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg følte selv kanskje jeg var inne på noe , men Rega har jo laget spillerene beregnet for å ikke jordes ,så er ikke så lett å finne jordings punkter på den...

andre forslag eller innspill??

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av fLaXx
    Ja jeg følte selv kanskje jeg var inne på noe , men Rega har jo laget spillerene beregnet for å ikke jordes ,så er ikke så lett å finne jordings punkter på den...

andre forslag eller innspill??
    Ok, men det kommer jo litt an på pickupen din som jeg ikke aner noe om...sjekk litt i bruksanvisning....er det fastmonterte ledninger på den?
    I utgangspunktet kan du prøve å jorde mellom tenkelige og utenkelige punkter....osv osv...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fLaXx
    men da kommer jeg til problemstillingen , når jeg har koblet til denne Pickup så kommer det en during i høyttaleren på litt høyere volum uten at jeg spiller plater (Altså når den står på plass) når jeg løfter armen og beveger den mot plata og motoren så blir duringen høyere , og du kan høre den såvidt i bakgrunnen når jeg spiller musikk , men bare når volumet begynner å bli høyt.

er VELDIG Irriterende!!

Jeg hadde samme problemet da jeg testet en Grado pickup på min Pro-Ject platespiller. Den plukket opp støy fra motoren, og støyen ble mer hørbar jo lengre inn på plata armen beveget seg.
    Da jeg byttet til en Denon pickup, forsvant problemet fullstendig.
    Du kan ha samme problemet, at pickupen er følsom for støy fra motoren.
    Noen kombinasjoner av platespiller/pickup er rett og slett uheldige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du noen gang løst dette problemet? Jeg har også en Rega RP-1 og har kjøpt samme pickup. Får samme duringen her og. Har prøvd det meste, til og med fått tilsendt ny pickup fra Mono.no, men det er samme duringen på den. Dette gjør denne pickupen ubrukelig for min del.
    Noen som har tips til en god pickup som man VET fungerer bra på RP-1? Alt fra Ortofon, kanskje?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •