Hadde på 80 tallet en svært god Thorens spiller med en styggdyr Shure MC-pickup. Solgte den rundt 1989, da kom jo cd ene....

Nå i 2011 sitter jeg med en styggdyr Sonos Box og streamer musikk fra nettet, jeg styrer alt, spotify, anlegg og nettspilleren fra Iphonen. CDer er nu for tiden en avlegs museal dinosaur i en kasse i kjelleren...

Jeg var nedi kjelleren og plukket opp igjen en kasse med LPer jeg hadde kjøpt på slutten av 1970-tallet.

Oooh du så mye artig! Å så artig å ta i, se på, lese i de store, fine covrene som var med. Steely Dans Gaucho med tekster og det hele.

Det ble handling, måtte ta en tur bort til datan. Kunne ikke dy meg. En Rega RP1 er på vei i posten, med Ortofon 2m Blue og Cambridge RIAA amp.

Spilte igjennom de gamle helter vha Sonos boxen, akkurat nå strømmes ut Mink De Ville sin Coup de Grace, greit å søke opp den på Iphonen.

Fant igjen en super audiofil sjappe i England, en svær butikk nå også med eBay avdeling. Jeg tenkte jo å kjøpe den nyeste P1 med performance pack, men jeg ville heller ha den blå pickuppen...

Analogue Seduction, butikken i Peterborough, har svært mye fint for de helfrelste på 2-kanals, især vinylgale. Ser de har både performance pack og alle enkeltdelene, de selger bl.a det hvite beltet for 19 pund og matta fo 5 pund

Er det hvite beltet noe tess? og hva med matta?

Nok på datan, jeg må tilbake til godstolen og skifte spor på sonosen, skal vi se, Iphone er liten nok for en gammel gubbe, knatre, knatre, der kom sannelig Linda Ronstadt ut av høytalerne, Prisoner in Disguise (1975). Denne lørdagen blir ikke så værst den!